کد خبر: ۵۱۸۲۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

پیرشدن جمعیت ايران بحراني براي نظام سلامت

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت کشور رو به مسن شدن است و از سویی بیماریهای غیرواگیر شیوع زیادی دارد، بر لزوم مشارکت خیرین در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: یکی از بهترین حوزه‌ها برای انجام عمل خیر و کمک به رفع هزینه‌های کمرشکن، حوزه سلامت است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از وبدا؛ دکتر ایرج حریرچی، در مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی دندانپزشکی حسینیه خویی ها با اشاره به اینکه، کل هزینه های سلامت در تمام دنیا در چند دهه گذشته رو به افزایش بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 10.3 درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشورهای جهان صرف هزینه های سلامت می شود،یعنی از هر 10 دلاری که مجموع دولتها و ملتها هزینه می کنند، یک دلار صرف بهبود یا حفظ سلامت مردم می شود.

وی در ادامه افزود: سهم هزینه های سلامت از کل هزینه های خانوار در کشور ما بیش از 5 درصد است که این موضوع در همه کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما هزینه مربوط به بیماریها، یکی از عوامل قابل توجه ایجاد فقر در جوامع است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: عوامل متعددی از جمله افزایش متوسط سن جامعه و افزایش تعداد و درصد سالمندان، شیوع بیماریهای غیرواگیر مثل بیماریهای قلبی عروقی، دیابت و سرطان، افزایش انتظارات مردم ، ورود دارو و تکنولوژی جدید عوامل محرک افزایش هزینه های سلامت در آینده در کشور ما هستند.

به گفته دکتر حریرچی، راه اصلی مقابله با این عوامل بهداشت و پیشگیری و کنترل هزینه های سلامت است اما حتی با موفقیت قابل توجه در مقابله با این عوامل، مردم ما و حوزه سلامت ما کماکان نیازمند کمک خیرین هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص کمک های خیرین اظهارداشت: درخواست ما این است که خیرین علاوه بر کمک در تامین زیرساختها در موضوع پیشگیری و نیز اداره مراکز ارائه خدمات سلامت، تامین هزینه های اداره مراکز، ارائه خدمات با هزینه مورد استطاعت فقرا و جلوگیری از هزینه های فقرزا و کمرشکن سلامت به طور جدی ورود کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به هرم سنی جمعیت ایران و شیوع بیماریهای غیرواگیر و با توجه یه میزان بروز هزینه های فقرزا و کمر شکن سلامت یکی از بهترین حوزه ها برای انجام عمل خیر، حوزه سلامت است.

ايسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
1
0
ایرانی دوباره باید زاده و ایران دوباره باید آباد شود.
این نسل باید بسوزد که البته سوخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
1
وقتی جوون بودن برا جمعیت چیکار کردین
متولدین دهه 50 و 60 هنوز کار ندارن. نصفشون مجردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
1
با طولانی شدن عمر انسانها، متوسط سن افراد زنده حاضر در جوامع بالاتر رفته است. این به خودی خود مشکلی نیست. راه حل منطقی برای پیاده سازی بهینه نظام سلامت کنترل و کاهش جمعیت می باشد تا بتوان با توجه به امکانات کشور وضعیت مناسب تری برای مردم تامین نمود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین