کد خبر: ۵۱۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
قائم‌مقام ارشد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

پرداخت مطالبه‌های قطعه‌سازان شتاب می‌گیرد

قائم‌مقام ارشد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا باهدف شتاب بیشتر در امر تولید و دستیابی به برنامه بزرگ خود در سال جاری، پرداخت طلب‌های مالی شرکت‌های قطعه‌ساز زنجیره تأمین را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا هنری‌کیا با اشاره به بازدید هفته گذشته مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا از چند مجموعه قطعه‌سازی زنجیره تأمین افزود: در بازدید از شرکت‌های قطعه‌ساز و دیدار با مدیران آن‌ها، تسریع در پرداخت مطالبات این شرکت‌ها با هدف پاسخ‌گویی به نیاز سایپا در امر تولید مورد بررسی قرار گرفت و این گروه تصمیم دارد سیاست سال گذشته خود در این امر را با قدرت بیشتری دنبال کند.

به گفته وی سایپا سال گذشته بیش از 6 هزار میلیارد ریال از طلب‌ قطعه‌سازان را با یک برنامه مبتکرانه و همکاری شبکه بانکی کشور پرداخت کرده است و امسال هم این روند را با جدیت دنبال خواهد کرد.

پس از اجرای این طرح توسط مدیریت ارشد سایپا، تولید خودرو در این گروه افزایش چشمگیری یافت و این گروه توانست تمام رکوردهای قبلی خود در زمینه تولید روزانه، هفتگی و ماهیانه را جابه‌جا کند؛ ضمن این‌که گروه سایپا هدف تولید خود در سال 96 که تعداد 666 هزار و 666 دستگاه خودرو بود را نیز محقق کرد.

هنری‌کیا به‌وجود توانمندی‌ها و قابلیت‌های فراوان صنعت قطعه‌سازی کشور اشاره کرد و افزود: سایپا در یک برنامه جدید تلاش می‌کند، این شرکت‌ها را در زمینه انتقال فناوری‌های تولید قطعات جدید و پیشرفته یاری کرده و زمینه مشارکت آن‌ها در برنامه توسعه محصول را فراهم کند.

قائم‌مقام ارشد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین به اصرار سایپا مبنی‌بر مشارکت قطعه‌سازان داخلی در برنامه تولید محصولات آینده گروه اشاره کرد و آن را سیاست اصولی سایپا در زمینه حفظ اشتغال کارگران ایرانی و حمایت از تولید داخلی دانست.

هنری‌کیا با بیان این‌که تولید هر خودروی خارجی در سایپا به تدریج، به داخلی‌سازی 50 درصدی خواهد رسید، افزود: بسیاری از طرف‌های خارجی در مذاکرات، به‌دنبال تولید کامل قطعات خودروهای خود در سایر نقاط جهان و مونتاژ این محصولات در ایران هستند که ما با پایبندی بر روی اصول خود، با این برنامه مخالفیم و خواستار مشارکت قطعه‌سازان ایرانی در تولید این خودروها هستیم.

گفتنی است مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هفته گذشته به‌همراه جمعی از مدیران ارشد این گروه ضمن بازدید از چند شرکت قطعه‌سازی در استان خراسان رضوی در جریان توانمندی‌ها و قابلیت‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

منبع: سایپا نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین