کد خبر: ۵۱۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

آماده‌باش دستگاه‌ها در البرز برای وزش باد شدید و یخبندان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی، شورای هماهنگی شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و ... به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل ریزش کوه و وزش باد و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی مهرور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت امواج ناپایدار و نسبتاً قوی در منطقه البرز مرکزی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 26 و 27 فروردین ماه است که پیامد آن در استان آسمانی ابری و مه آلود، بارش‌های متناوب رگباری ( در بعضی ساعات در ارتفاعات بارش بصورت برف )، کاهش شدید دما، یخبندان، وزش باد شدید و لحظه‌ای و رعد و برق مورد انتظار است.

مهرور از شهروندان خواست از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند.

وی افزود: همچنین از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب نیز  خودداری کنند.

مهرور، همراه داشتن تجهیزات زمستانی شامل زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...، پاکسازی جاده‌های بین شهری و معابر عمومی، مسیل‌ها، انهار و زیر پل‌ها، عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ...  جهت رعایت اصول ایمنی را مورد تاکید قرار داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین