کد خبر: ۵۱۸۴۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
گفت‎وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور ایران و روسیه درباره سوریه

روحانی: نباید اجازه دهیم آتش تنشی جدید در منطقه شعله‌ور شود/ ایران آماده کمک به برقراری امنیت و نجات مردم یمن/ پوتین: حمله آمریکا نقض قوانین بین‌المللی است

حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه اقدامی تجاوزکارانه و برای روحیه دادن به تروریست‌های شکست خورده بود / آمریکا و برخی کشورهای غربی نمی‌خواهند که اوضاع سوریه به ثبات دائمی برسد/ نباید اجازه دهیم آتش تنشی جدید در منطقه شعله‌ور شود/تاکید بر ضرورت تلاش برای توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران-مسکو
آفتاب‌‌نیوز :
رؤسای جمهور ایران و روسیه در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات بین المللی، منطقه‌ای، اوضاع سوریه و چگونگی همکاری‌ها و روابط دوجانبه گفت‎وگوی رؤسای‌جمهور ایران و روسیه درباره سوریه/روحانی: نباید اجازه دهیم آتش تنشی جدید در منطقه شعله‌ور شود/پوتین: حمله آمریکا نقض قوانین بین‌المللی استتهران-مسکو را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی را اقدامی تجاوزکارانه و در راستای روحیه دادن به تروریست‌های شکست خورده در این کشور عنوان کرد و گفت: اگر تجاوز و نقض آشکار قوانین بین المللی به سادگی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی عاملان آن امکان پذیر شود، باید شاهد بی‌ثباتی‌های جدیدی در نظام بین الملل و منطقه باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه "این اقدام تجاوزکارانه آمریکا نشان داد که با تروریست‌ها رابطه مستقیم دارند"، افزود: آمریکایی‌ها زمانی که احساس کردند دست تروریست‌ها از منطقه مهمی مانند غوطه شرقی کوتاه شده، اینگونه عکس العمل از خود نشان دادند.

دکتر روحانی افزود: حمله آمریکا و متحدانش به سوریه نشان دهنده آنست که در مسیر مبارزه نهایی با تروریسم در سوریه با مشکلات و مسائل جدید روبرو هستیم و باید رایزنی و همکاری بیشتری با هم داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی نمی‌خواهند که اوضاع سوریه به راحتی به ثبات دائمی برسد، گفت: باید برای حل بحران سوریه بر سرعت عمل در اقدامات خود بیافزاییم و در این راستا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا همکاری‌های خود با روسیه را در چارچوب‌های دوجانبه و سه جانبه افزایش دهد.

دکتر روحانی افزود: متاسفانه همزمان با تنش آفرینی‌های جدید در منطقه رژیم صهیونیستی دست به اقدامات تجاوزکارانه جدید علیه مردم فلسطین زده و این در حالیست که نباید اجازه دهیم آتش تنشی جدید در منطقه شعله‌ور شود.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به وقوع فاجعه انسانی در یمن بر ضرورت ارسال کمک‌‌های بشردوستانه به آنان تاکید کرد و گفت: ادامه درگیری و کشتار مردم در یمن به نفع هیچ کس نیست و ایران آماده کمک به هر روندی در راستای برقراری آتش بس، امنیت، صلح و نجات مردم این کشور است.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه روابط و همکاری های ایران و روسیه در بخش های مختلف به خوبی در حال پیشرفت بوده و توسعه مناسبات تحرک شایان ذکری داشته اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دوکشور روابط و همکاری های تهران- مسکو بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری گسترش یابد.

دکتر روحانی ادامه داد: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط و همکاری‌های نزدیک و صمیمانه‌تر با روسیه است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به اینکه ایران و روسیه در بسیاری از مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی دیدگاه مشترکی دارند، گفت: حمله آمریکا و کشورهای غربی به سوریه با هربهانه‌ای نقض فاحش قوانین بین المللی است و این اقدام آمریکا و متحدانش چیزی جز جنایت بین‌المللی و تجاوز نبوده و بهانه کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه بی اساس و خلاف واقع است.

پوتین با بیان اینکه حمله آمریکا به سوریه در حالی انجام شد که کارشناسان کمیسیون بین المللی منع سلاح های شیمیایی برای بررسی وارد سوریه شده بودند، اظهار داشت: سازمان ملل متحد برای اجماع میان کشورها ایجاد شد و نباید در راستای تامین منافع سیاسی برخی قدرت ها باشد چراکه اگر همه بخواهند با شیوه خود در عرصه بین الملل عمل کنند، با هرج و مرج مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه "این اقدامات متجاوزانه مانع از تلاش ما در مسیر مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و بویژه سوریه نمی‌شود"، گفت: روند رسیدن به صلح در سوریه با این اقدام آمریکا دشوارتر شد، اما باید در هر صورت رایزنی‌ها و روابط سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه ادامه یافته و برای توسعه صلح و ثبات و برقراری گفتگو در این کشور تلاش کنیم.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به ضرورت اقدامات برای حل بحران انسانی در یمن و آتش بس در این کشور، خاطرنشان کرد: ایران و روسیه باید با هماهنگی بیشتر در راستای توسعه صلح و ثبات در منطقه گام بردارند.

پوتین همچنین بر توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران- مسکو بویژه در بخش اقتصادی و تجاری تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها  در راستای گسترش روابط و مناسبات ایران و روسیه ضروری است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
1
0
ترکیه که حمله به سوریه توسط ادمخواران را تایید کرد! هدف نهائی او نیز از اشتراک در جمع فعلی تنها سرکوبی کردهاست و ضدیت او با اسد نیز اظهر من الشمس است! بهتر نیست تکلیف اروغان را روشن کنند ؟ او از شخصیتی مذبذب و بوقلمون صفت است و من مطمئنم درامیختن با او جز پشیمانی در اخر نتیجه دیگری ندارد.
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
2
هيچ گاه نبايد به روسيه اعتماد كرد
اذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
1
1
مکالمه خوب و متینی بود .امیدوارم همه مسئولین سنجیده حرف بزنند . ما خلافهای فراوانی مرتکب شدیم اما پوزش خواهی را فراموش و طلبکار هم میشویم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین