کد خبر: ۵۱۸۶۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

ماجرای استعفای «کاوه مدنی»

امروز خبر استعفای «کاوه مدنی» معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
کاوه مدنی در مهرماه ۹۶ از سوی عیسی کلانتری - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - به عنوان معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست برگزیده شد.

ماجرای استعفای «کاوه مدنی»

امروز خبرهایی از استعفای مدنی - که در ماجرای بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیست به جرم جاسوسی، اخباری هم درباره بازداشت او در فضای مجازی منتشر شد- انتشار یافت البته هنوز هیچ مقام رسمی در سازمان حفاظت محیط زیست در تایید یا رد خبر استعفای او اظهارنظر نکرده است .

ماجرای استعفای «کاوه مدنی»

اولین خبر را از استعفای مدنی، «محمود صادقی»  - نماینده مجلس - مطرح کرده است. او در توییتی که امروز منتشر کرده نوشته: « امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی - معاون سازمان حفاظت محیط زیست - ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع‌الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»

کاوه مدنی بعد از انتشار اخبار استعفا، در آخرین واکنش ابیاتی از شعر هوشنگ ابتهاج (سایه) را در توییتر و صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. متن این پست به شرح زیر است:

«روزگارا قصد ایمانم مکن*   زآنچه می‌گویم پشیمانم مکن
گم مکن از راه پیشاهنگ را  *  دور دار از نام مردان ننگ را
گر بدی گیرد جهان را سر بسر  *  از دلم #امید خوبی را مبر
گر دروغی بر من آرد کاستی *   کج مکن راه مرا از راستی
پای اگر فرسودم و جان کاستم*  آنچنان رفتم که خود می‌خواستم»

ماجرای استعفای «کاوه مدنی»

کاوه مدنی که در آذرماه سال گذشته به عنوان نائب رئیس مجمع ملل محیط زیست جهان انتخاب شد، متولد ۱۳۶۰ در تهران است که بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز به منظور ادامه تحصیل عازم سوئد شد و در رشته منابع آب از دانشگاه لوند در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد . سپس مدرک دکترا را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد و پس از آن دوره پسا دکتری را در رشته اقتصاد و سیاست محیط‌ زیست در همان دانشگاه به پایان رساند.  

او در سال گذشته به دعوت عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - به ایران آمد و سمت معاونت آموزش و پژوهش را دریافت کرد و در مدت حضور با راه‌اندازی طرحی با محوریت #زباله، به تدوین و اجرای برنامه موضوع محور با بازهی زمانی مشخص در سطوح ستادی و ملی اقدام کرد و به گفته وی، طرح "بی زباله " در گام نخست دولتمردان، برنامه ریزان و مجریان طرحهای آموزشی فرهنگی را نشانه گرفت تا با انجام اقداماتی هرچند کوچک ولی منطبق و سازگار با محیط زیست بتواند به انتقال و ترویج پیامهای محیط زیستی در جامعه پرداخته و این درک و آگاهی را بین مردم نهادینه سازد که برای داشتن محیط زیستی سالم و به دور از هرگونه آلودگی نباید منتظر تنها اقدمات بزرگ باشیم، بلکه با انجام رویدادهای کوچک اما فراگیر و هدفمند توسط تمامی سرمایه های اجتماعی، میتوان اقدامات بزرگی را نیز رقم زد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
بیدل
|
Netherlands
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
1
متخصص محیط زیست میخایم چکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
1
کاوه مدنی باید هم استعفا میداد و از ایران خارج میشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین