کد خبر: ۵۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

اهمیت استفاده از نخ دندان به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از نخ دندان در کنار مسواک زدن بسیار ضرورت دارد تا از پوسیدگی دندان‌ها به‌طور کامل پیشگیری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر جمشید ربانی بیان کرد : مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در طول روز بسیار مهم است، با غذا خوردن خرده‌های مواد غذایی در سطوح بین دندانی می‌مانند که تنها با مسواک زدن به طور کامل پاکسازی انجام نمی‌شود بنابراین استفاده از نخ دندان بسیار ضرورت دارد تا از پوسیدگی دندان پیشگیری شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  وی تصریح کرد: پوسیدگی دندان یکی از مشکلات دندانی است که اگر جدی گرفته نشود سبب آسیب جدی به دندان ها می‌شود، علت پوسیدگی دندان میکروب‌ها و باکتری‌های دهان است که با مواد غذایی در دهان ترکیب و باعث تولید اسید و از بین رفتن مواد معدنی مینای دندان و ایجاد پوسیگی خواهد شد .

این مسئول با اشاره به اینکه باکتری ها همیشه در محیط دهان حضور دارند، افزود : این باکتری‌ها و میکروب‌ها روی غذا جمع می‌شوند و پلاک میکروبی که لایه‌ای بی رنگ و چسبنده است ایجاد می‌کنند این پلاک موجب پوسیدگی دندان خواهد شد که فقط با مسواک و نخ دندان از بین می‌رود .

وی با بیان اینکه پوسیدگی جزئی و سطحی به مرور تبدیل به پوسیدگی عمقی می‌شود، یادآور شد: استفاده از دهان شویه فلوراید و وارنیش فلوراید سالی دوبار  تا 14 سالگی باعث مقاوم سازی و استحکام بیشتر دندان‌ها می‌شود و هر شش ماه یک بار یا حداقل هر یک سال  یک بار چکاب دندان توسط دندانپزشک برای سلامت بیشتر دندان‌ها و پیشگیری از پوسیدگی توصیه می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین