کد خبر: ۵۱۸۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

ضوابط جدید ترخیص خودروهای سواری ابلاغ شد

بر اساس بخشنامه گمرک ایران، ضوابط جدید ترخیص خودروهای سواری به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران، با توجه به حذف تبصره یک ماده 13 مصوبه هیئت دولت ترخیص خودرو با ارائه ثبت سفارش بنام افراد حقیقی و حقوقی­ غیرنمایندگی ­امکان‌پذیر نیست.

همچنین ثبت سفارش‌های صادره از تاریخ 96.10.10 لغایت 96.12.24 برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنمایندگانی در قالب­ فایل الحاقی شامل 986 ردیف که مورد تایید دفتر مقررات صادرات و واردات می‌باشد جهت آگاهی و اقدام لازم با رعایت مصوبات مورد اشاره فوق و رعایت کامل مقررات و صرفا در مهلت اعتبار اولیه ثبت سفارش (قابل تمدید نمی‌باشد) ارسال می‌شود.

در ادامه این بخشنامه آمده است، بدیهی است ترخیص خودروهای فوق مستلزم ارائه قرارداد خدمات پس از فروش یا نمایندگی رسمی و تایید VIN خودروها در سامانه مربوطه است.

 رعایت مفاد ­بخشنامه‌های 230، 266، 307 و 335 سال 96 ا ین مرکز در­ ترخیص خودروهای مورد اشاره الزامی است.

 با عنایت به حذف تبصره یک ماده 13 مصوبه موصوف در صورت ارائه ثبت سفارش به نام افراد حقیقی و حقوقی­ غیرنمایندگی­ بعد از تاریخ 24 اسفند 96 ضمن عدم ترخیص خودرو مراتب را به همراه مستندات مربوطه به این مرکز ارسال کنند.

ضوابط جدید ترخیص خودروهای سواری ابلاغ شد

ضوابط جدید ترخیص خودروهای سواری ابلاغ شد

منبع: تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
در حال حاظر مسوولان باید توضیح بدن چرا شرکت‌های خودرو سازی بابت عقد گارانتی خودرو وارداتی اقدام نمی کنند وهمه خودروها در داخل گمرک بابت این مسئله ترخیص نمیشوند. به عنوان مثال خودرو هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ که بالغ بر ۲ ماه مجوز واردات آن صادر شده اما بابت عقد گارانتی شرکت پاکرو اقدام به عقد قرارداد نمی کند. با تشکر از مسئولان پیگیری کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین