کد خبر: ۵۱۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

سکه باز هم گران شد

قیمت سکه درحالی بار دیگر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد که رئیس کل بانک مرکزی گفته بود با دلار ۴۲۰۰ تومانی، سکه باید ارزان شود.
آفتاب‌‌نیوز :
درحالی قیمت سکه در روز جاری با افزایش قیمت همراه شده که دلار با اعلام بانک مرکزی در نرخ ۴۲۰۰ تومان تک نرخی شده و قیمت اونس جهانی طلا هم نسبت به روز قبل تغییری نکرده است.

اما باوجود ثبات نرخ دلار و قیمت جهانی طلا، امروز در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت طلا و انواع سکه بهار آزادی بودیم؛ در همین راستا قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بار دیگر به مرز ۱۷۳ هزار تومان رسید. سکه نیز از قیمت یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان عبور کرد.

فعالان بازار معتقدند توقف حراج سکه از جمله دلایل افزایش قیمت سکه در روز جاری است. ضمن آنکه با محدودیت‌های جدید ارزی و اجرای سیاست ارز تک نرخی، بسیاری از سرمایه‌ها به سمت بازار طلا و سکه حرکت کرد. همین امر از دلایل گرانی‌های اخیر قیمت سکه در بازار است.

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت یک‌میلیون و ۸۲۳ هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک‌میلیون و ۷۴۱ هزار تومان معامله می‌شد.

هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد افزایش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه ربع‌بهار آزادی ۸۹۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۶۱ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۳۵۴ هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز ۱۷۲ هزار و ۵۹۵ تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۳۴۵.۲ دلار معامله می‌شود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین