کد خبر: ۵۱۸۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

نجات 3 نفر از عشایر مفقودشده در خوزستان/ عملیات امدادرسانی برای نجات 5 نفر دیگر ادامه دارد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: سه نفر از عشایری که روز گذشته در هنگام کوچ در بارش برف بهاری در خوزستان مفقود شده بودند، پیدا شدند و عملیات امدادرسانی برای نجات 5 تن دیگر ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته به دلیل بارش برف و مه غلیظ در کوه چور در حد فاصل ممبین ـ بازفت، هشت نفر از عشایر در هنگام کوچ خود در بارش برف بهاری غافلگیر شده و مفقود شدند.

بر این اساس، در پی گیر افتادن این افراد در برف و اطلاع یافتن از این وضعیت، تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

مهرزاد شریفی در گفت‌و‌گو با فارس در ایذه با اشاره به گیر افتادن چند نفر از عشایر در ارتفاعات ممبین در بخش سوسن اظهار کرد: این عشایر در هنگام کوچ خود در مسیر ذکر شده در بارش برف بهاری غافلگیر شدند.

وی افزود: در پی گیر افتادن این افراد در برف و اطلاع یافتن از این وضعیت تیم‌های امدادی به همراه بخشداری به محل اعزام شدند و شرایط مورد بررسی و اقدامات برای نجات آنها آغاز شد.

بخشدار سوسن بیان کرد: از مجموع افراد گیر افتاده در این محل 3 نفر که خردسال بودند به روستای ممبین منتقل شدند و 8 نفر نیز برای رسیدگی به وضعیت دام‌های خود در محل حضور دارند و اقدامات برای نجات آنها در حال انجام شدن است.

این مسؤول عنوان کرد: با توجه به بارش برف در این منطقه، پیگیری لازم برای امدادرسانی با بالگرد انجام شد که به دلیل وضعیت بد جوی و بارندگی در منطقه این امر محقق نشده است.

 صادق سلامت معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با اشاره به اعزام یک تیم متخصص امداد و نجات کوهستان و کوهنوردی و صعود از ارتفاع به منطقه، افزود: این تیم در حال حاضر عملیات جستجوی مفقودین را آغاز کرده است.

فرمانده عملیات جستجو و نجات عشایر مفقود شده در کوه چور ایذه نیز دقایقی قبل از پیدا شدن 3 نفر از این مفقودین خبر داد و گفت: جستجو برای یافتن بقیه مفقودین ادامه دارد.

وی متذکر شد: افراد پیدا شده در مکان امن مستقر شده‌اند و پتو، اقلام غذایی و امدادی به آنها تحویل شد.

بخشدار سوسن نیز گفت: از مجموع افراد گیر افتاده در این محل 3 خردسال به روستای ممبین منتقل شدند و 8 نفر نیز برای رسیدگی به وضعیت دام‌های خود در محل حضور دارند و اقدامات برای نجات آنها در حال انجام است.

16:18/ بخشدار سوسن مهرزاد شریفی با تشریح آخرین وضعیت رسیدگی و امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف ارتفاعات بخش سوسن اظهار کرد:‌ با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و بارش برف شدید در ارتفاعات، کار امدادگران اعزام شده به منطقه با سختی مواجه شده است و با این وجود تلاش‌ها برای رسیدن به افراد گرفتار شده در این منطقه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 8 نفر از عشایر در حال کوچ در ارتفاعات مرز مشترک استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در پی بارش برف بهاری در این مناطق گیر افتادند افزود: تمام تیم‌های امدادی شهرستان برای کمک‌رسانی به این افراد اعزام شده‌اند و امیدواریم با وجود تمام مشکلات مسیر دسترسی به این عشایر انجام شود.

بخشدار سوسن بیان کرد: با توجه به موقعیت منطقه و مرتفع بودن آن آنتن‌دهی موبایل نیز وجود ندارد و در حال حاضر ارتباط تلفنی با امدادگران اعزام شده نیز با سختی مواجه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین