کد خبر: ۵۱۸۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
کارآمدی دولت و نظام در حل مسائل و چالش‌های پیش روی کشور است

جهانگیری: فهرست بلندبالایی از مشکلات و چالش‌های کشور پیش‌روی ماست

جلسه دیدار دبیران کمیسیون‌های دفتر هیات دولت با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری در این جلسه با یادآوری اینکه جایگاه دولت در حقیقت اداره کننده کشور است و قوه مجریه نقشی کلیدی در اداره امور جاری و راهبردی کشور دارد، خاطر نشان کرد: دولت برای اینکه بتواند در جایگاه اداره کننده کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند، تصمیمات و سیاست‌گذاری هایش باید از پختگی و پشتوانه علمی برخوردار باشد.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از عملکرد کمیسیون های هیات دولت اظهار داشت: نقش کمیسیون های دولت در فرایند تصمیم گیری هیات وزیران نقشی تعیین کننده است و هرچقدر که عملکرد این کمیسیون ها بهتر باشد مصوبات هیات دولت از استحکام و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: لازم است به طور جدی به این نکته بیاندیشیم که آیا اداره مطلوب کشور فقط نیازمند مقررات، قوانین و مصوبات است و یا موضوعات دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد؟ متاسفانه فهرست بلند بالایی از مشکلات و چالش های کشور پیش روی ماست که وقتی این مشکلات را مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم که این فهرست تقریبا در ادوار گذشته و در دولت های مختلف نیز وجود داشته است و علیرغم تلاش های صورت گرفته این چالش ها همچنان وجود دارند.

جهانگیری کارآمدی دولت و نظام را در حل مسائل و چالش های پیش روی کشور دانست و افزود: از دیدگاه مردم کارآمدی دولت به این است که مجموعه مدیریتی کشور چقدر توانسته مشکلات آنان را حل و فصل کند و در ذهن مردم و افکار عمومی تعداد جلسات برگزار شده اهمیت چندانی ندارد و آنچه از نظر جامعه مهم است این است که دولت تا چه حد قادر است به نیازهای آنان پاسخ بگوید و مشکلاتشان را مرتفع کند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: متاسفانه خلائی جدی در این زمینه وجود دارد و تمرکز اصلی در ادوار مختلف بر حل مسائل اصلی معطوف نبوده و فقط زمانی که مسائل در حال تبدیل شدن به بحران هستند مورد توجه قرار می گیرند و برای حل آنها چاره اندیشی می شود.

وی از دبیران کمیسیون های هیات دولت خواست ضمن انجام وظایف جاری خود، هر کمیسیون مسائل اصلی کشور در حوزه مسئولیت خود را احصاء کند و گزارشی از سوابق این مسائل در ادوار گذشته و برنامه هایی که دولت های قبل برای حل این چالش ها داشته اند ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پشتوانه کارشناسی تخصصی که در دبیرخانه هیات دولت وجود دارد، تصریح کرد: کمیسیون های دولت با تهیه و احصاء‌ مسائل اصلی کشور، دولت را در تمرکز بر اصلی ترین چالش های کشور یاری کنند تا بتوانیم هر ساله تعدادی از مشکلات و مسائل اصلی که در فهرست مهمترین چالش های کشور وجود دارند را مرتفع کنیم.

در این جلسه دبیر هیات دولت و دبیران کمیسیون های دفتر هیات دولت نیز هر کدام در سخنانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته، تعداد جلسات اصلی و فرعی تشکیل شده و تعداد مصوبات در سال 96 ارائه کردند و به بیان پیشنهاداتی در راستای بهبود عملکرد دولت در اتخاذ تصمیم و سیاست گذاری ها پرداختند.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
دست شما درد نکند......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین