کد خبر: ۵۱۸۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
امانوئل ماکرون:

درباره توافق هسته‌ای با ترامپ اختلاف‌نظر دارم

رییس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با یک مجله آمریکایی از تصمیمات ترامپ در خصوص خروج از توافق پاریس و تهدید به خروج از توافق هسته‌ای انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه با «ونیتی‌فیر» مصاحبه و درباره توافق هسته‌ای ایران اظهارنظر کرده است.

وی در این مصاحبه به اختلافات شدید با ترامپ اشاره کرده و از تصمیمات او درباره خروج از توافق پاریس و تهدید به خروج از توافق هسته‌ای انتقاد کرده است.

ماکرون گفته « من همیشه بسیار روشن و شفاف درباره این اختلاف‌نظر‌ها صحبت کرده‌ام. به این صورت نیست که چون ما متحد هستیم با هم اختلاف‌نظر نداشته باشیم. روابط دوجانبه قوی ما در واقع ما را قادر ساخته تا در مورد راه‌های سازنده خود واگرا باشیم.»

ماکرون همچنین گفته که « مذاکرات شفاف و صریحی که با ترامپ داشتم را تحسین می‌کنم؛ چرا که به ما کمک کرد همدیگر را درک کنیم. چه در مورد ایران چه در مورد تجارت، بر این باورم که می‌توانیم به اصول مشترکی برسیم.»

رییس‌جمهور فرانسه مدعی شد: «فرانسه و آمریکا هر دو می‌خواهند از توسعه بمب هسته‌ای توسط ایران جلوگیری کنند و امیدوارند که به فعالیت‌های تجاری انحرافی خاتمه دهند. این مذاکرات در کانتکس روابط طولانی و منحصر به فرد دو کشور مطرح شد. روابط دو جانبه قوی ما کلید ماجراست. فرانسه قدیمی‌ترین متحد آمریکاست. ما همیشه در کنار هم خواهیم ماند.»

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین