کد خبر: ۵۱۸۸۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
دولت از مهاجران ایرانی خواسته بود برای کمک به توسعه کشور به ایران برگردند

روایت خبرگزاری فرانسه از استعفای کاوه مدنی/چرا نماد بازگشت مهاجران ایرانی دوباره رفت؟

خبر استعفای کاوه مدنی واکنش‌های زیادی در پی داشته است. از جمله خبرگزاری فرانسه دراین‌باره گزارش کوتاهی نوشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
در گزارش خبرگزاری فرانسه درباره کاوه مدنی آمده است: یک مسئول و فعال محیط ‌زیست ایرانی که به نماد دولت ایران برای تشویق مهاجران به بازگشت تبدیل شده بود، فقط ۷ ماه بعد از شروع کارش استعفا داد.

این استعفای کاوه مدنی که استاد جوانی در امپریال کالج لندن هم بود، دقیقاً بعد از فشار محافظه‌کاران ایران علیه او انجام شد.

دولت حسن روحانی که از مهاجران ایرانی در کشورهای دیگر خواسته بود برای کمک به توسعه کشورشان به ایران برگردند، مدنی که یک متخصص آب بود را به‌عنوان معاون سازمان محیط‌زیست منصوب کرد. اما در هفته‌های اخیر محافظه‌کاران ایران عکس‌هایی از مدنی منتشر کردند و مدعی شدند که این عکس‌ها برای تعطیلات نوروز است. آن‌ها به همین دلیل اخلاقی،‌ خواستار اخراج او شدند.

سال پیش مدنی چندی پس از بازگشت به ایران به تهران تایمز گفت: «ایرانی‌های خارج از کشور منتظر هستند ببینند چه اتفاقی می‌افتد. اگر من موفق شوم شاید افراد بیشتری را ببینیم که برای کمک به دولت به ایران برمی‌گردند.»

اما دیروز همکار مدنی تأیید کرد که او در حالی که در خارج از کشور است، استعفا داده.

در ماه فوریه گذشته هنگام بازداشت برخی از فعالان محیط‌ زیستی ایران، گفته شد مدنی توسط یکی از سازمان‌های امنیتی ایران بازداشت شده است. یکی از آن بازداشت شده‌ها کاووس سید امامی بود که مقامات قضایی گفته‌اند در سلول زندانش خودکشی کرده.

مدنی قبل از اینکه دوره‌ی دکترای خود را در رشته مهندسی شهری و محیط ‌زیست از دانشگاه کالیفرنیا بگیرد، در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل بود. او در ماه دسامبر در این رابطه گفت: «من نماینده نسلی هستم که کشور را ترک کرد و کل مملکت حالا درباره از دست دادن این نسل و فرار مغزها انتقاد می‌کند.»

مدنی آن زمان در توییتر خود هم نوشت: «من با امید خلق ‎امید برگشته‌ام.»

محمود صادقی نماینده مجلس اصلاحطلب ایران بعد از شنیدن خبر خروج مدنی از ایران، از مسئولان ایرانی به دلیل پیامی که برای نخبگان خارج از کشور فرستاده‌اند، انتقاد کرد.

این اتفاق در حالی افتاده که ایران با یک خشکسالی چند ساله که کشاورزی را نابود کرده دست و پنجه نرم می‌کند، کار به جایی رسیده که کشاورزان اصفهانی در هفته‌های اخیر اعتراضات مداومی انجام دادند.

منبع: خبرانلاين 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
5
1
این آقا ریادی از خود راضی است. ایشون باید با منت برای مردم خدمت کند نه با خود ستایی و زست نخبگی. چنین نخبگانی هرگز به درد ملت نخورده اند.
حسین
|
Australia
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
5
ایکاش منم میتونستم مهاجرت کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
2
0
هیچ نخبه نیستند ، بس کنید فریب را چرا باید فرانسه به مخ ایرانی جایزه بده که کاسبی خودشون ضعیفتر بشه؟ کمی عقل بد نیست
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
1
0
با سلام، اصولا جاسوسها را از افراد نخبه انتخاب می کنند که هم از نظر علمی متخصص هستند و هم به جایگاههای بالا و اطلاعات ذیقیمت دسترسی دارند و افراد معمولی برای جاسوسی حرفه ای کارائی ندارند. پس نخبه بودن با جاسوس بودن تناقض که ندارد هیچ، لازم هم هست. پس سخن بعضی از دوستان که از فرار کاوه مدنی به عنوان فرار مغزها و نخبه ها یاد می کنند ناقض جاسوس بودن او نیست اگرچه این اتهام باید اثبات شود.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
عزیز دل کدوم کم آبی؟اب شلنگ باز میکنن خیابان سرازیر میشه این طرف ماشین کف میزنن تازه آب همینجور میره...
یا همسایه ما کوچه رو ساعت ۶ صبح میشوره هر روز روزی ۱۰۰۰ لیتر هدر میده کدوم کم ابی؟!!!!
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
بدم میاد از این نخبگان رقاص
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین