کد خبر: ۵۱۸۸۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
هرکجا غرور، افتخار و پیروزی و ایستادگی بوده، نام ارتش حضور داشته است

رییس جمهور: ارتش هرگز وارد بازی‌های سیاسی نشده و به وصیت امام راحل به خوبی عمل کرده/ در هیچ فسادی در جامعه و کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش نیست

رییس جمهوری اسلامی ایران، ارتش را بازوی توانمند کشور در برابر توطئه ها دانست و گفت: این نیرو همواره آمادگی خود را در مقاطع حساس نشان داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که به اقتدار قدرت‌های نظامی خود توام با تنش‌زدایی ادامه می دهیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز ارتش که در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز انقلاب اسلامی  کشور ما تا به امروز هرکجا غرور، افتخار،پیروزی ایستادگی، صبر و مقاومت و دلاوری بوده نام ارتش جمهوری اسلامی ایران و فداکاری این عزیزان نیز حضور داشته است. ارتش با انضباط، انگیزه، اخلاق،آموزش کافی و همچنین سلاح و تجهیزات مدرن و آمادگی کامل همواره یک قدرت مهم بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب و خاک و میهن ما بوده است.

رییس جمهور: ارتش هرگز وارد بازی‌های سیاسی نشده و به وصیت امام راحل به خوبی عمل کرده/ در هیچ فسادی در جامعه و کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش نیست

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ارتش طبق قانون اساسی حراست از تمامیت ارضی سرزمین و میهن‌مان و حفظ جمهوری اسلامی و استقلال کشور است و ارتش همواره این سه هدف مهم را که در قانون آمده از یاد نمی برد و سرلوحه اهداف و سیاست‌های خود قرار می دهد.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ارتش ما با ابتکار و خلاقیت چه در ایام دفاع مقدس و چه پس از آن برای صنایع دفاعی کشور در کنار سایر رزمندگان و آمادگی کافی در همه مقاطع حساس، نشان داده که کشور در برابر توطئه بیگانگان دارای بازوی توانمندی است. ارتش همواره در چارچوب قانون و انضباط و راه انجام وظیفه خود را بی کم وکاست و بودن منت و هیچ ادعایی طی کرده است. ارتش هیچگاه در برابر انجام وظایف خود از دولت و ملت جایگاهی را نخواسته و همواره در حال انجام وظایف خود بوده است.

روحانی ادامه داد: ارتش با آنکه سیاست را خوب می فهمد اما هرگز در بازیهای سیاسی وارد نشده و به وصیت امام راحل به خوبی عمل کرده است. اگر در رژیم گذشته در بسیاری از فسادهای اقتصادی گاهی نام صاحب منصبان ارتش آن روزگار مطرح می شد اما امروز درهیچ فسادی در کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش توجود ندارد و این به معنای پاکی و دست پاکی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند ارتش، سپاه و بسیجی قوی و آماده هستیم به شرایط منطقه خاورمیانه و غرب آسیا اشاره کرد وگفت: ما در یک منطقه بسیار حساس غرب آسیا یا خاورمیانه به سر می بریم؛ جایی که در طول 40 سال قبل شاهد توطئه‌های مختلف بوده‌ایم. در این سالها مشاهده کرده‌ایم که قدرتهای خارجی در منطقه ما حضور یافته و بی شرمانه از نفت و منابع اقتصادی این سرزمین و ذخایر کشورهای منطقه نام برده‌اند.

روحانی اضافه کرد: ما در یک منطقه‌ ساده ای از جهان زیست نمی کنیم بلکه در منطقه‌ای حساس هستیم و مشاهده می کنیم که در اطراف ما قدرتهای مختلف لانه کرده‌اند و حضور غیرقانونی و غیرمشروع دارند. آنها در امور منطقه برخلاف قوانین بین‌المللی دخالت می کنند و برخلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی خودسرانه به کشورهای دیگر تجاوز می کنند. در چنین منطقه‌ای که قدرتهای بزرگ، گروهکهای تروریستی را به عنوان ابزار کار خود برای بی‌ثباتی در این منطقه حساس قرار داده‌اند، کشور ما نیاز  به نیروی مسلحی مقتدر و بازدارنده دارد تا هم در برابر توطئه قدرتهای بزرگ بایستد و هم به تروریست‌ها اجازه ندهد که به خاک این سرزمین چشم طمع داشته باشند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: اگر در 40 سال قبل ما با وجود همه فرازونشیب ها پیروز بوده‌ایم، در سایه ارتشی عزیز ، سپاهی مقتدر و بسیجی کارآمد و نیروی انتظامی آماده بوده است. البته که پشتوانه اصلی نیروهای مسلح ما ملت بزرگ ایران بوده اند. همواره ارتش و نیروهای مسلح در کنار مردم و مردم در کنار نیروی مسلح عزیز خود بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به سال 58 بازگردیم، می بینیم که شعار آن روز مردم « فدای ارتش » و شعار  ارتشیان «ارتش فدای ملت» بود. همان شعار در مقطع بسیار حساس امروز ادامه راه ما است. نیروهای مسلح ما علاوه بر امنیت کشور در ثبات و امنیت منطقه نقشی بسیار اساسی ایفا کرده‌اند.

روحانی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما از هر نهادی در منطقه و جهان تاثیرگذارتر هستند، گفت: این در حالی است که نیروهای نظامی ما همچون نیروهای سیاسی هیچگاه به دنبال تنش در منطقه و جهان نبوده و همواره به دنبال صلح و ثبات هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم خاطر نشان کرد: قرآن به ما آموخته که صلح و ثبات در کنار قدرت امکانپذیر است و در سایه قدرت و اقتدار مشروع است که می توان به ندای صلح دیگران پاسخ مثبت داد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اقدام برخی کشورهای منطقه در انبار کردن سلاح‌های ساخت غرب، تاکید کرد: همواره کشورهایی احساس اقتدار می کنند که به نیروی بومی خود متکی باشند و اقتدار عاریه‌ ای نمی تواند برای کشور عزت بیافریند. نباید به دنبال اقتدار عاریه‌ای از سوی قدرت‌های بزرگ یا یک رژیم نامشروع در منطقه باشند؛ چراکه اقتدار واقعی از آن نیروی مسلحی است که با حمایت مردم و در سایه ‌آنها کار خود را انجام دهد.

روحانی گفت: با صراحت می گویم ارتش و سپاه با همه توان و قدرت به هر تجهیزات و سلاحی که برای دفاع از کشور نیاز داشته باشد، دولت در کنار آنها بوده و فرهیختگان، صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد آن تجهیزات و تشکیلات در کنار نیروهای مسلح خواهند بود.

وی تصریح کرد: به دنیا می گوییم که هر سلاحی که نیاز داشته باشیم را عمدتا تولید می کنیم یا اگر لازم باشد، آن را تهیه می کنیم و منتظر سخن، موافقت و نظر مثبت آنها نبوده، نیستیم و نخواهیم بود. در عین حال به کشورهای منطقه نیز اعلام می کنیم که سیاست ایران نسبت به شما حسن همجواری است. ما می خواهیم همسایه خوبی برای شما باشیم و شما همسایه خوبی برای ما باشید. ما قصد تجاوز به شما را نداریم و همانطور که فرماندهی کل قوا در روز عید مبعث تصریح کردند ما نیازی نداریم به منافع یا سرزمین دیگران تجاوزی داشته باشیم. چراکه کشوری بزرگ با منابعی عظیم و ملتی فرهیخته داریم و در طول صدها سال قبل هیچگاه ایران کشور متجاوزگر به کشورهای همسایه و منطقه نبوده است.

رییس جمهور: ارتش هرگز وارد بازی‌های سیاسی نشده و به وصیت امام راحل به خوبی عمل کرده/ در هیچ فسادی در جامعه و کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش نیست

وی ادامه داد: ایران همواره به کمک دولتها و ملتها به پا خاسته و ما خاهان روابط صمیمی و برادرانه با همسایگان خود هستیم و به آنها می گوییم که سلاح‌ها،هواپیماه تانک‌ها و موشک‌های ما علیه شما نیستند، بلکه برای بازدارندگی در گام اول و دفاع مقتدرانه در گام دوم هستند. بنابراین  شما را نسبت به ایران نگران نکنند.

روحانی همچنین خاطر نشان کرد: به قدرتهای بزرگ نیز می گویم که منطقه ما را پر از باروت نکنند و برای منافع خود و دلارهایی که می خواهند از ذخایر کشورهای عربی منطقه  به تاراج ببرند منطقه را از سلاح‌های مختلف پر نکنند؛ سلاح‌های آنها نه می تواند آورنده استقلال برای کشورهای منطقه باشد و نه می تواند ترس و رعبی برای ملتهای بزرگ منطقه  از جمله جمهوری اسلامی ایران به همراه بیاورد.

وی خطاب به قدرتهای بزرگ دنیا تصریح کرد: اموال مردم مسلمان منطقه را تاراج نکنید و تاجرانه با کشورهای منطقه مواجه نشوید و ذخایر آنها را نبرید و کارخانه‌های اسلحه سازی خود را روز به روز توسعه ندهید.

روحانی  تصریح کرد: تنها راه دستیابی منطقه و جهان به صلح وثبات مذاکره سیاسی برای حل مکشلات و رفتار مسالمت آمیز است. ما به اقتدار قدرتهای نظامی خود توام با تنش‌زدایی ادامه می دهیم و می دانیم نیروهای مسلح ما در هر شرایطی برای دفاع از عزت و حیثیت کشور ایران آماده  هستند.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت همزمانی روز ارتش و ‌آغاز ماه شعبان و روز پاسدار به نیروهای مسلح ، اظهار کرد: ارتش و سپاه ما همواره دوشادوش هم و در کنار یکدیگر در راه ایستادگی در میدان جنگ و برای خدمت به مردم در راه صلح کنار یکدیگر بوده‌اند و ایثار و فداکاری آنها در کنار یکدیگر برای اعتلای این سرزمین بوده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
3
درود بر ارتش كه آلوده سياست نشد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
3
واقعا ارتش برای عموم ملت ایران نشان داد که دست پاکترین سیستم نظامی کشور است ........پس باید بدانند مردم ایران خوب می فهمند و خوب هم قضاوت می کنند..............
صیاد قبایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
1
1
باسلام وتبریک اعیاد شعبانیه سوال من ایرانی این است چرا بقیه به وصیت امام راحل عمل نمی کنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
2
روحانی این حرف که ارتش آلوده سیاست و فساد اقتصادی نشد را درست گفتند دمش گرم. ا نظامی باید کار نظامی کند نه کار سباسی و اقتصادی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
2
درود بر قهرمانان ارتش دست پاک که تا کنون وارد هیچ بازی سیاسی و پیمانکاری و زمین خواری وارد نشدند. احسن...................................................................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
درود بر ارتش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین