کد خبر: ۵۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

دارویی که رکورددار درمان حملات میگرنی است

متخصصان اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد در حالی که انواع دیگر داروهای میگرن در درمان سردردهای شدید میگرنی با شکست مواجه شده‌اند، داروی جدید میگرن- که یکی از اولین داروهای پیشنهادی میگرن در طول چندین دهه بوده- عملکرد بسیار سودمندی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 "ارنوماب" (Erenumab) نوعی تزریق ماهیانه است که قرار است اگر سرویس سلامت همگانی انگلیس (‌NHS) هزینه آن را تعدیل کند به زودی به بیماران میگرنی ارائه شود.

آخرین یافته‌های ارائه شده در یک کنفرانس پزشکی در ایالات متحده نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند میگرن‌های شدید را در یک سوم افراد مبتلا مهار کند، درحالی که چهار روش پیشین درمانی میگرن با شکست مواجه شده بودند.

داروی Erenumab به‌ طور میانگین سردردهای نزدیک به یک سوم افرادی را که در مطالعه ۱۲ هفته‌ای محققان شرکت داشته‌اند و از میگرن‌های شدید رنج می‌بردند تا بیش از ۵۰ درصد کاهش  داد.

این دارو عملکرد متفاوتی با داروهای پیشین دارد که در اصل اغلب داروهایی هستند که برای درمان بیماری‌های دیگر از جمله فشار خون و صرع طراحی ‌شده‌اند، نه سردردهای شدید. عملکرد این داروی جدید به گونه‌ای است که از سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از سیگنال‌های عصبی که موجب میگرن می‌شوند، استفاده می‌کند.

یک هفتم مردم انگلیس از میگرن که دردی رایج است، رنج می‌برند. این درد شدید که ممکن است تا ساعت‌ها یا روزها به طول بینجامد و کار، استراحت و خواب افراد را دچار مشکل کند در برخی افراد به حالت تهوع و استفراغ و در برخی به دریافت علائم بصری هم‌چون دیدن اَشکال رنگارنگ یا تجربه "دید تونلی" به مفهوم از دست دادن دید محیطی یا ایجاد نقاط کور منجر می‌شود.

به اعتقاد پزشکان در حالی که میگرن اغلب به عنوان سردردی بی‌اهمیت تلقی می‌شود اما در واقعیت می‌تواند بیماری مضر و مزمنی باشد که به از دست دادن جان انسان‌ها منجر شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، Erenumab  و نوعی درمان ضد میگرن آنتی‌بادی مونوکلونال به نام  fremanezumab برای به تایید رسیدن توسط سازمان‌های دارویی ایالات متحده و اروپا ارائه شده‌اند و کارشناسان امید دارند که این درمان‌های جدید بتوانند کیفیت زندگی میلیون‌ها فرد مبتلا به میگرن را در سراسر جهان دگرگون سازد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین