کد خبر: ۵۱۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

علت افزایش نرخ ارز از نگاه یک صراف

صاحب امتیاز یک صرافی در بابل معتقد است: تزریق ارز به بازار افزایش حباب گونه نرخ دلار را می شکند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمهدی حسینی، کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل و صاحب امتیاز یک صرافی در بابل در گفت و گو با ایسنا در رابطه با افزایش نرخ ارز در کشور با بیان این که یکی از علت‌های اصلی بالا رفتن ارز تقاضای بازار بعد از ایام تعطیلات بوده است، افزود: دیگر عامل آن اخبار سیاسی علی الخصوص تغییرات سیاسی در آمریکاست.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل بالا رفتن قیمت ارز اظهارات یکی از مسئولان دولتی بوده که معتقد بود برای جلوگیری از خروج ارز و جلوگیری از خدمت به خارجی‌ها باید دلار بالا رود تا مردم به سمت خرید اجناس داخلی روی بیاورند.

حسینی در خصوص نقش مردم در بالا رفتن قیمت ارز گفت: مردم اگر از امروز خرید دلار را کنار بگذارند، قیمت سقوط خواهد کرد. انتظار می‌رفت که بانک مرکزی تزریق سنگین دلار به بازار داشته باشد اما این تزریق سنگین انجام نشد و و یک باره تقاضا بالا رفته و قیمت ارز افزایش حباب گونه پیدا کرد.

وی در رابطه با نقش دولت در کاهش نرخ ارز گفت: دولت می‌تواند مثل گذشته با بازگشایی اتاق مبادلات و تزریق ارز پتروشیمی، بازار را مدیریت کند. دولت می تواند با ارائه ارز زیر قیمت به صرافی‌ها به مصرف کننده واقعی نرخ دلار را کنترل کند.

حسینی خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده طلا خود نیز عامل هجوم به سمت خرید ارز بوده است و اگر این مالیات ۹ درصدی برداشته شود، سرمایه‌گذاری‌ها به سمت طلا نیز خواهد رفت و حجم تقاضای دلار و ارز کاهش پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین