کد خبر: ۵۱۹۰۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
در پی حمله اسرائیل به پایگاه «تی‌4» در سوریه، 7 ایرانی به شهادت رسیدند

روزنامه لبنانی: اسرائیل برای حمله به یک پایگاه ایرانی دیگر آماده می‌شود

یک روزنامه لبنانی به نقل از منبعی آگاه گزارش داد، ‌نتایج حمله به فرودگاه «تی‌4» برای رژیم صهیونیستی راضی‌کننده نبوده و این رژیم دنبال حمله به پایگاه ایرانی دیگری قبل از ماه می است.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فارس نوشت: نهم آوریل امسال (2018/ 20 فروردین 97) رژیم صهیونیستی با چند جنگنده اف 15 به پایگاه «تی‌4» در حومه حمص سوریه حمله کرد، طی آن 14 نفر کشته شدند که 7 تن آنها ایرانی بودند.

تحلیل‌ها درباره ابعاد این حمله و پیام‌های آن هنوز ادامه دارد. در همین راستا روزنامه «الجمهوریه» به نقل از منابعی که آنها را نزدیک به حزب‌الله خواند، نوشت: «ایران تصمیم خود برای پاسخ را گرفته است، سران ایرانی هم گفته‌اند در زمان و مکان مناسب به این موضوع پاسخ خواهند داد، تهران نمی‌تواند پاسخ ندهد،‌ ما اطمینان داریم که ایران واکنش نشان می‌دهد ؛ عدم پاسخگویی این پیام را دارد که اسرائیل توانسته قواعد جدیدی درباره ایران تحمیل کند و دستش برای انجام عملیات‌ها ی مشابه باز است.  

در ادامه این گزارش آمده است، بعید نیست که تا پاسخ مذکور زمان زیادی باقی مانده باشد و پیش‌بینی می‌شود پاسخ در سوریه یا از سوریه باشد، ایرانی‌ها می‌خواهند پاسخی دردآور به اسرائیل بدهند ، همانگونه که ایران قربانیان حمله به تی‌4 را تشییع کرد، اسرائیل هم باید اجساد نظامیانش را تشییع کند.

الجمهوریه در ادامه به نقل از منبعی سیاسی (که نامش ذکر نشده) نوشت: به نظر می‌رسد که حمله نظامی علیه سوریه (فرودگاه تی 4) به اهداف مورد نظر خود نرسیده و اسرائیل از آن راضی نیست به همین دلیل مقدمات حمله نظامی به یک پایگاه ایرانی تحت پوشش ائتلاف سه‌گانه را می‌چیند.

این منبع آگاه افزود: باید توجه داشت که حمله به مرکز ایرانی مذکور قرار است در آستانه ماه می میلادی انجام شود ماهی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا موضع خود درباره پرونده هسته‌ای ایران را اعلام می‌کند، این بدان معناست که حمله یاد شده به دنبال ایجاد شرایطی جدید برای سوق دادن ترامپ به سمت عملی کردن وعده‌اش یعنی کنار کشیدن از توافق هسته‌ای (برجام) است؛ همه اینها در حالی است که توافق هسته‌ای همچنان در میان مقامات آمریکایی مورد مناقشه است و پنتاگون چندی قبل اعلام کرد  توافق مذکور را به نفع واشنگتن می داند.

وی ادامه داد: وضعیت بسیار نگران کننده است و احتمال متشنج شدن و فروپاشی آن در هر لحظه وجوددارد، من ایرانی‌ها را می‌شناسم، آنها جدی هستند و خود را به پاسخگویی (به حمله اسرائیل) ملزم کرده‌اند، احتمالا ایرانی‌ها این موضوع را به سوری‌ها و روس‌ها به علاوه متحدان خود در لبنان یعنی حزب‌الله اعلام کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که در صورت وقوع موارد یاد شده و متشنج شدن اوضاع، بحران سوریه وارد مرحله جدیدی می‌شود وهمزمان با آن منطقه نیز در تحولات خطرناکی که آغاز آن از صحنه سوریه است، قرار خواهد گرفت. منطقه اکنون بر بشکه باروت قرار دارد و بیم آن می‌رود که آرامش کنونی، آرامش قبل از طوفان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین