کد خبر: ۵۱۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

"خانم مارپل" مشهدی کلاهبردار خوزستانی را به دام انداخت

زن جوانی با تسلیم شکوائیه ای به دستگاه قضایی، خواستار دستگیری کلاهبرداری شد که با شگردی خاص طلای بدلی را به وی فروخته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
بررسی های اولیه پلیس حاکی از آن بود که بدل انداز طلا فردی حرفه ای و احتمالا سابقه دار است چرا که او با شگردی خاص و بدون گذاشتن هیچ گونه ردپایی در سایت دیوار یا اثری که منجر به شناسایی او شود، دست به عمل مجرمانه زده است.

قاضی پرونده پس از تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی و کارشناسی دستوراتی را برای روشن شدن زوایای تاریک این پرونده کلاهبرداری صادر کرد تا نیروهای انتظامی با ردیابی های اطلاعاتی به شناسایی بدل انداز حرفه ای بپردازند. از سوی دیگر مال باخته دوباره به عنوان یک طعمه فعال شد و  نقشه به دام انداختن کلاهبردار را آغاز کرد.

مال باخته جوان  وارد سایت دیوار شد اما این بار همه حواسش را جمع کرده بود تا مانند بار اول در دام حیله گران اینترنتی قرار نگیرد. او خط دیگر ایرانسل را فعال کرد و آگهی مشابهی با عنوان «خریدار انگشتر طلای مستعمل» در سایت دیوار گذاشت و منتظر کلاهبرداران ماند.

این نقشه ماهرانه خیلی زود نتیجه داد و ساعتی بعد مرد جوانی با او تماس گرفت. اگرچه شماره تلفن تماس گیرنده متفاوت بود اما او بلافاصله صدای مرد کلاهبردار را شناخت و لهجه خود را تغییر داد و دوباره در خیابان طبرسی با او قرار گذاشت و موضوع را به ماموران انتظامی اطلاع داد ولی در اثنای تحقیقات پلیس، زن جوان که هم اکنون نقش خانم مارپل را ایفا می کرد دچار اشتباهی شد که ماجرای دستگیری بدل انداز را به تاخیر انداخت.  زن جوان برای آن که کلاهبردار بدل انداز متوجه شماره تلفن جدید او نشود با شماره تلفن قبلی خود دوباره با وی تماس گرفت اما این بار یک زن جوان تلفن مرد کلاهبردار را پاسخ داد. مال باخته که سعی می کرد احساسات او را تحریک کند با گریه گفت: من همه پس اندازهای شوهرم را به خاطر همین طلای تقلبی شوهرت از دست داده ام مقداری از پولم را بردارید و بقیه را به من بدهید!!

مال باخته هنوز درحال صحبت بود که صدای بوق ممتد گوشی نشان داد مکالمه وی از سوی طرف مقابل قطع شده است و دیگر این شماره هم سوخت و کلاهبرداران که متوجه ماجرا شده بودند، خط جدید را هم خاموش کردند.

با وجود این بازپرس جعفری از نیروهای انتظامی خواست با همین سرنخ های موجود که دامنه تحقیقات آن به بولوار شهید مصطفی خمینی مشهد رسیده بود، به پیگیری موضوع بپردازند.

 طولی نکشید که ماموران کلانتری میرزاکوچک خان، موفق شدند منزل اجاره ای بدل انداز معروف را شناسایی کنند.

ماموران انتظامی پس از دستگیری زوج جوان که در سایت دیوار لانه کرده بودند، با دستور قاضی شعبه 407 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به بازرسی مخفیگاه آنان پرداختند و تعداد زیادی جواهرات بدلی از انگشتر تا گردنبند را کشف کردند. مرد 29 ساله که دارای ۲ فقره سابقه کیفری است در همان بازجویی های اولیه و با دیدن شاکی پرونده لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری از طریق بدل اندازی طلا اقرار کرد.

وی روز گذشته وقتی مقابل بازپرس جعفری قرار گرفت در تشریح ماجرا گفت: از حدود یک سال قبل وارد سایت دیوار شدم تا این که به ذهنم رسید از این طریق کلاهبرداری کنم به همین دلیل هر بار تعدادی جواهرات بدلی را می خریدم و در خانه نگهداری می کردم تا این که شاکی پرونده، آگهی خرید انگشتر طلا را در سایت دیوار منتشر کرد. من هم با او قرار گذاشتم و برای آن که مشکوک نشود به همراه همسر باردارم در محل قرار حاضر شدم. آن روز انگشتر طلای اصلی را به طلافروشی نشان دادم وقتی تایید کرد در یک فرصت مناسب انگشتر طلا را با انگشتر بدل شبیه آن عوض کردم و به مال باخته دادم.

  متهم به کلاهبرداری مدعی است برای تورهای عراقی به عنوان راهنما فعالیت می کرد چون اهل هویزه است و به زبان عربی تسلط کامل دارد و انگشتر طلا را نیز از یکی از گردشگران عراقی خریده است که پول نیاز داشت اما با توجه به این که احتمال می رود این متهم با شگرد مذکور جرایم دیگری نیز مرتکب شده باشد، تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین