کد خبر: ۵۱۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

اعتراض داروسازان به بی نظمی بیمه‌ها

صبح امروز جمع زیادی از داروسازان سراسر کشور در اعتراض به طولانی شدن پرداخت مطالباتشان، در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی گرد هم آمدند
آفتاب‌‌نیوز :
سید مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران در گردهمایی داروسازان که امروز در ساختمان نظام پزشکی برگزار شد اظهار داشت: من بسیار متاسفم که در حضور ریاست سازمان نظام پزشکی و ریاست سازمان تامین اجتماعی به جای آنکه از دستاوردهای داروسازان ساخت بگویم، باید بازهم از وضعیت وخیم داروسازان سراسر کشور صحبت کرده و یادآوری کنم که چرخه دارویی کشور،سخت تشنه تزریق نقدینگی است

وی ادامه داد: متاسفانه وقتی طرح تحول سلامت عملیاتی شد، منابع بودجه ای برای آن به میزان کافی پیش بینی نشده بود و شرایط به گونه ای پیش رفت که داروسازان را به این شرایط مبتلا کرد که هر روز بیش از گذشته گرفتار مشکل نقدینگی شده اند.

به گفته سجادی، در این مدت که طرح تحول سلامت اجرا شده، داروسازان، هم سرمایه خود را صرف کرده اند، هم خدمات می دهند، هم گرفتار تسهیلات بانکی و مراجعه طلبکاران شده اند و هم حیثیت اجتماعی خود را آسیب دیده و مخدوش می بینند و این از انصاف به دور است.

وی ادامه داد: بیمه ها می خواهند ما را با وعده پرداخت مطالبات شش ماه قبل خود، دلخوش کنند ولی این در حالی است که داروسازان آنقدر تحت فشار مالی و نقدینگی هستند که ممکن است هر لحظه از سوی طلبکاران خود، از راهرو های دادگستری سر درآورند.

سجادی افزود: سیستم پرداخت های بیمه باید پایبند یک خط مشی قانونی باشد و دست از بحران سازی برای داروسازان بردارد

به گفته سجادی ،تسهیلات بانکی، داروسازان را وادار به پرداخت جریمه دیرکرد می کند و این درحالی است که داروسازان،بیش از مبالغ تسهیلات بانکی، از بیمه ها طلبکار هستند.

وی افزود: داروسازان از سازمان های بیمه گر توقع دارند که این موضوع را به صورت ساختاری و ریشه ای برطرف کنند و به قانون پایبند باشند.

به گفته سجادی، عدم توجه به شان و حیثیت داروسازان و عدم رعایت حقوق ایشان، خستگی را در جان داروسازان نهادینه کرده است و داروسازان را دلزده و فرتوت ساخته است.

وی ادامه داد: منوط کردن پرداختهای سازمانهای بیمه گر به عبارت«در صورت تامین اعتبار» توهین به جایگاه داروسازان و داروخانه ها است و ما مجدانه این موضوع را پیگیری می کنیم تا سازمانهای بیمه گر خود را مقید به پرداخت ضابطه مند مطالبات داروسازان کنند.

گفتنی است برخی اعضای شورای عالی نظام پزشکی و همچنین ایرج فاضل،رییس سازمان نظام پزشکی و نیز نقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی در این نشست حاضر شده و ضمن استماع نقطه نظرات داروسازان، به ایراد سخنرانی پرداختند.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین