کد خبر: ۵۱۹۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

آغاز عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی جنوب دمشق از وجود تروریست‌ها

در حالی که منابع سوری از مهلت 48 ساعته ارتش این کشور به تروریست‌های داعش و القاعده برای ترک جنوب دمشق خبر داده بودند، ساکنان محلی از آغاز عملیات نیروهای سوری برای بیرون راندن این گروه‌های تروریستی خبر داده‌اند که سال‌هاست بخش‌هایی از جنوب دمشق را در اختیار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منابع محلی در سوریه می‌گویند از شامگاه پنجشنبه و ساعات اولیه بامداد امروز(جمعه) درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و تروریست‌های داعش و گروه‌های وابسته به القاعده در جنوب دمشق به ویژه در اردوگاه‌های فلسطینی نشین الیرموک آغاز شده است.

داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های نزدیک به القاعده بیش از سه سال است بخش‌های جنوبی دمشق از جمله اردوگاه الیرموک، منطقه حجر الاسود و بخش‌هایی از محله القدم و التزامن را تحت کنترل خود دارند گرچه این مناطق همواره در محاصره ارتش سوریه بوده است.


مناطق تحت کنترل داعش(خاکستری) و نیروهای وابسته به القاعده(سبز) در جنوب دمشق
اخیرا در پی تحرکات این گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق و پرتاب گاه و بی‌گاه خمپاره به مناطق مسکونی، ارتش سوریه از آنها خواسته بود تا هرچه سریع‌تر جنوب دمشق را به سمت مقصدی که خود انتخاب می‌کنند، ترک کنند و یا برای یک حمله نظامی تمام عیار آماده شوند.

از شامگاه دیروز نیروی هوایی ارتش سوریه و توپخانه این کشور مواضع داعش و جبهه النصره را در منطقه حجر الاسود هدف حملات مکرر خود قرار داده‌اند تا راه برای عملیات نظامی زمینی هموار شود.

یک منبع در ارتش سوریه نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفته انتظار می‌رود خیلی سریع پیشروی زمینی نیروهای دولتی در مناطق جنوب دمشق آغاز شود.

اردوگاه فلسطینی نشینی الیرموک بنا بر گزارش‌های سازمان ملل نزدیک به 12 هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و هزاران شهروند سوری نیز که از خشونت‌ها در دیگر مناطق این کشور گریخته‌اند در الیرموک و یا دیگر مناطق اطراف آن ساکن هستند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
خدایا این جنگ سوریه وعراق ویمن ولبنان وافغانستان و.......راتمام کن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین