کد خبر: ۵۱۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

رویترز: هند رکورددار سریعترین رشد اقتصادی جهان می شود

کارشناسان پیش بینی کرده اند اقتصاد هند در سال مالی جاری رشدی ۷.۴ درصدی را تجربه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
هند امسال بیشترین نرخ رشد را در بین کشورهای جهان خواهد داشت هر چند که این رشد ممکن است تحت تاثیر جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گیرد.

 ۲۹ کارشناس اقتصادی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده اند اعلام کردند هند می تواند از تنش بین چین و آمریکا متاثر شود. هوگو ارکان - کارشناس اقتصادی ارشد "رابو بانک" - گفت: این ریسک برای هند وجود دارد که در میانه اختلافات تجاری بین چین و هند قرار گیرد. با این حال ۹ نفر از کارشناسان نیز مناقشات دو طرف را به نفع هند دانسته اند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند اقتصاد هند در سال مالی جاری رشدی ۷.۴ درصدی را تجربه کند که همسو با پیش بینی صندوق بین المللی پول و بالاتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی است. همچنین کارشناسان پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی هند در سال آینده به ۷.۵ درصد برسد.

پس از کاهش رشد اقتصادی هند که عمدتا ناشی از تصمیم دولت این کشور برای کنار گذاشتن اسکناس های با رقم بالا و اعمال تعرفه مالیات بر خدمات و کالا بود، هند موفق شد مجددا در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۱۷ سریع ترین نرخ رشد اقتصادی جهان را از آن خود کند. سونال ورما از موسسه " نامورا" در یادداشتی می‌نویسد: چرخه سرمایه گذاری در حال بهبود است و مصرف افزایش یافته است.

انتظار می رود نرخ تورم هند به دلیل افزایش مخارج دولتی که به دلیل انتخابات آتی شتاب بیشتری نیز گرفته است افزایش یابد و بالاتر از نرخ چهار درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور در میان مدت باقی بماند. پیش بینی می شود نرخ تورم هند امسال به ۴.۷ درصد و سال آینده به ۴.۹ درصد افزایش یابد
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین