کد خبر: ۵۱۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

قیمت هر بشکه نفت برنت به 73 دلار و 79 سنت رسید

در حالیکه ادامه اجرای توافق کاهش تولید و تقاضای قوی به تدریج در حال حذف مازاد عرضه از بازار است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و به نزدیکی بالاترین رقم های 3 سال گذشته رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
 در حالیکه ادامه اجرای توافق کاهش تولید و تقاضای قوی به تدریج در حال حذف مازاد عرضه از بازار است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و به نزدیکی بالاترین رقم های 3 سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک سنت افزایش به 73 دلار و 79 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 2 سنت رشد داشت و به 68 دلار و 40 سنت رسید.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز پنجشنبه به ترتیب به رقم های 74 دلار و 75 سنت و 69 دلار و 56 سنت رسید که بالاترین رقم ها از نوامبر 2014 تاکنون بود. نفت خام آمریکا در آستانه ثبت دومین هفته افزایشی متوالی و رشد 1.3 درصدی قرار دارد در حالی که نفت برنت نیز در مسیر دومین رشد هفتگی و افزایش قیمت 1.6 درصدی است.

کاهش تدریجی شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار موجب رشد قیمت ها شده است.

بانک سرمایه گذاری جفریز آمریکا اعلام کرد: حجم ذخایر نفت تجاری در کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای در حال حاضر به متوسط 5 سال گذشته رسیده و با توجه به اینکه در آستانه اوج گیری تقاضا، پالایشگاه ها عملیات تعمیرات خود را به اتمام می رسانند، احتمالا شاهد کاهش سریعتر این ذخایر خواهیم بود.

در این گزارش همچنین آمده است: میزان ذخایر تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای ممکن است به رقمی برسد که از زمان آغاز سقوط قیمت نفت در سه ماهه سوم 2014 به این طرف بی سابقه است. 

بانک استاندارد چارترد انگلیس هم این هفته در یادداشتی با اشاره به انقضای ضرب العجل تعیین شده از سوی ترامپ برای اصلاح برجام و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت نوشت: اولین موضوع ژئوپلتیک کلیدی، انقضای مهلت تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران است.
باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین