کد خبر: ۵۱۹۲۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

از نوید محمدزاده تا بازیگر «پایتخت»، چهره‌هایی که روی پرده سینما می‌آیند

سینمای ایران با اکران شش فیلم سینمایی جدید از نیمه اردیبهشت‌ ماه شاهد حضور بازیگرانی در ژانرهای مختلف و همچنین هنرپیشه‌هایی از کشورهای خارجی روی پرده نقره‌ای خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
با توجه به اعلام شورای صنفی نمایش قرار است شش فیلم سینمایی جدید در سینماها به نمایش دربیایند و جایگزین فیلم‌هایی شوند که در نوروز امسال به نمایش درآمدند.

فیلم‌های سینمایی «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی به سرگروهی سینما آزادی، «خجالت نکش» به سرگروهی سینما استقلال، «جشن دلتنگی» پوریا آذربایجانی به سرگروهی سینما زندگی، «خوک» مانی حقیقی به سرگروهی پردیس سینمایی کوروش، «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان به سرگروهی سینما ایران و همچنین «تگزاس» مسعود اطیابی به سرگروهی سینما ماندانا روی پرده سینماها خواهند رفت.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر برخی بازیگرانی که در این شش فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

محسن کیایی در دو فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی و «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی ایفای نقش می‌کند که هر دو این فیلم‌ها برای نخستین بار در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

محسن کیایی با بازی در فیلم سینمایی «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک نژاد، سومین حضورش در فیلم‌های سینمایی که از ابتدای سال روی پرده رفتند را ثبت می‌کند. او که در بیشتر فیلم‌های کارگردانی شده توسط برادرش (مصطفی کیایی) به عنوان یکی از بازیگران اصلی حضور داشته، پیش از این در فیلم‌هایی همچون ضدگلوله، خط ویژه، بارکد، یک روز بخصوص، سدمعبر و ... به ایفای نقش پرداخته و همچنین فیلمنامه فیلم سینمایی «لونه زنبور» را نیز نوشته است.

کیایی در این فیلم بار دیگر بعد از فیلم «بارکد» در کنار بهرام‌ رادان قرار گرفته و نقش دو دوستی را بازی می‌کنند که واحد تولیدی‌ ورشکسته‌ای را در ساختمان پلاسکو دارند و دنبال راه فراری از دست طلبکاران خود می‌گردند.

تینو صالحی نیز از دیگر بازیگرانی است که به صورت همزمان در دو فیلم سینمایی که روی پرده خواهند رفت بازی می‌کند. او در فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان و همچنین «چهارراه استانبول» محسن کیایی حضور دارد.

صالحی پیش از این بیشتر در تئاتر و کارگردانی و بازیگری در این حوزه هنری فعالیت داشته است و این دو فیلم سینمایی از اولین تجربیات او در مدیوم سینما به حساب می‌آید.

سحر دولتشاهی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی، پیش از حضور در این اثر، در فیلم «بارکد» هم با محسن کیایی و بهرام رادان همبازی بود. او در این فیلم نقش همسر بهرام رادان را بر عهده دارد و توانست جایزه بهترین نقش مکمل مرد را از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به دست آورد.

از دیگر بازیگران فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» می‌توان به ماهور الوند، رعنا آزادی‌ور، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، علی گیلوری، مسعود کرامتی، مهدی پاکدل اشاره کرد.

سام درخشانی نیز از دیگر بازیگرانی است که در دو اثر سینمایی حضور دارد و در فیلم «خجالت نکش» و «تگزاس» بازی کرده است.

درخشانی در فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی که در درونمایه‌ای کمدی دارد نقش برادر شبنم مقدمی را بازی می‌کند و پلیس است.

این بازیگر پیش از این در فیلم‌هایی چون «خوب بد جلف»، شکار روباه، شهر آشوب، دلباخته و ... بازی کرده و علاوه بر فیلم‌های سینمایی در چندین سریال تلویزیونی نیز ایفای نقش کرده است.

این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند رخ می‌دهد.

احمد مهرانفر در کنار شبنم مقدمی نقش اول فیلم سینمایی «خجالت نکش» را برعهده دارد. او برای اولین‌بار در فیلم سینمایی «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌های «دربارهٔ الی...»، «آتش‌بس» و در چندین تئاتر ایفای نقش کرده است. او تجربه نویسندگی و کارگردانی نمایش‌هایی را نیز انجام داده و در مجموعه سریال‌های پایتخت نیز حضور داشته است.

از دیگر بازیگرانی که در فیلم سینمایی «خجالت نکش» بازی می‌کنند ‌می‌توان از احمد مهران‌فر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی نام برد.

فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی که درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی و همچنین چهارطبقه اجتماعی است، بازیگرانی چون محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی‌ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشکان منصوری، پریوش نظریه، امید روحانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بابک حمیدیان که در این فیلم در نقش مقابل مینا ساداتی قرار دارد، تاکنون در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده است، که بیشتر آنها درون مایه‌ای درام و اجتماعی دارند. این در حالی است که او با بازی در فیلم سینمایی «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی که در نوروز ۹۷ در سینماها به نمایش درآمد بازی در ژانر کمدی را هم در کارنامه خود قرار داده است.

در فیلم سینمایی «خوک» ساخته مانی حقیقی که در بخش رقابتی جشنواره برلین حضور داشت بازیگرانی چون حسن معجونی، لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار، لیلی رشیدی، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش، علی مصفا، سیامک انصاری، علی باقری نقش آفرینی کرده است.

حسن معجونی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که تاکنون در بیش از ۱۰ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده، در این اثر نقش یک کارگردان را بازی می‌کند که مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده و ستاره محبوبش که لیلا حاتمی نقشش را ایفا می‌کند، صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. در این فیلم لیلی رشیدی نقش همسر این کارگردان (حسن معجونی) را برعهده دارد.

لیلا حاتمی با بازی در این فیلم سینمایی تجربه جدیدی را در بازیگری از خود نشان داده. از آخرین فیلم‌های سینمایی حاتمی می‌توان «بمب یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی را نام برد که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

از دیگر بازیگران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان که بعد از چند سال به نمایش درمی‌آید، می‌توان از میلاد رحیمی، امیررضا میرآقا، رضا بهبودی، میثاق زارع، رضا کولقانی، محمد کارت، تینو صالحی نام برد.

باران کوثری و نوید محمدزاده از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» هستند. این دو بازیگر در فیلم‌ دیگری مانند «لانتوری»نیز پیش از این با هم همبازی بودند.

نوید محمدزاده که کار بازیگری را تئاتر آغاز کرده است، تا کنون در حدود ۱۰ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده است. او در این فیلم سینمایی («عصبانی نیستم») دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی‌ای است که برای فراهم‌آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه، با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر موردعلاقه‌اش «ستاره» با بازی باران کوثری را از دست ندهد.

محمد کارت از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی به عنوان بازیگر در چندین فیلم کوتاه حضور داشته و برای ساخت اولین فیلم مستند نیمه بلند خود با عنوان "خون مردگی" موفق به دریافت جایزه و تندیس بهترین مستند اجتماعی سال از چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی و هفتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت شده است. این مستندساز و بازیگر سینما فیلم کوتاه داستانی دیگری به نام «بچه خور» را ساخته است که در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

سینمایی «تگزاس» داستانی کمدی دارد که تمام فیلم در خارج از ایران فیلمبرداری شده. این فیلم به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان با بازی سام درخشانی، پژمان جمشیدی و حمید فرخ‌نژاد و همچنین تعدادی از بازیگران آمریکای جنوبی چون گابریلا پتری، توگان تی شی را، آدریانو تولوزا، تی آگو متوس، فرانسین لیما و لی بوم بوم ساخته شده است و در خلاصه داستان فیلم آمده است که هرگز یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس!

حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی، در فیلم سینمایی «خوب بد جلف» که نوروز سال گذشته در سینماها به نمایش درآمد هم باهم بازی کرده‌اند و این دومین بار است که این سه بازیگر در یک فیلم در نقش مقابل هم قرار می‌گیرند.

پژمان جمشیدی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی که در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در فیلم «سوءتفاهم» شد بعد از بازی در سریال تلویزیونی «پژمان» در چندین فیلم سینمایی بازی کرده است که بیشتر انها درونمایه‌ای کمدی داشتند. او علاوه بر سینما و تلویزیون در نمایش‌های تئاتری نیز ایفای نقش کرده است.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین