کد خبر: ۵۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

استانداری کردستان: اعتصاب بازاریان بانه و بسته شدن بازار/ تجار بانه خواستار تخفیف 50 درصدی گمرک هستند اما این خواسته به هیچ عنوان ممکن نیست

میرزایی با اشاره به اعتصاب بازاریان بانه و بسته شدن بازار این شهر، گفت: بازارهای سقز و مریوان امروز فعال بوده و در حال حاضر تنها بازار شهرستان بانه تعطیل است که مضرات آن شامل مردم این شهرستان خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرپرست امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: تعطیلی بازار بانه به دنبال درخواست آنها برای اخذ تخفیف 50 درصدی گمرک است که در حال حاضر 20 درصد تخفیف تصویب شده و تخفیف 50 درصدی ممکن نیست.

رضا میرزایی اظهار کرد: بر اساس اعلام دولت برای جایگزینی پیله وری به جای کولبری، اقدامات لازم برای این کار در استان آغاز شد.

وی افزود: در مرز سیرانبند بانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح ساماندهی مرزهای استان فراهم بود و این آمادگی را داشت که کالا از مبادی رسمی وارد کشور و ترانزیت داخلی صورت گرفته و مرزنشینان با بهره گیری از معافیت گمرکی که دارند، کالا را ترخیص کنند.

سرپرست امنیت و انتظامی کردستان عنوان کرد: در بازارچه موقت مرزی خانم شیخان هم با پیگیری‌های انجام شده، امکانات لازم برای گمرک مهیا شد و زیرساخت‌های لازم برای مبادلات مرزی فراهم شد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که از آن جمله اینکه تجار و بازرگانان بانه خواستار مساعدت در خصوص تخفیفات گمرکی بودند که در این راستا مکاتبات لازم را با مرکز انجام دادیم و اعمال 20 درصد تخفیف گمرکی مصوب شد.

میرزایی ابراز عقیده کرد: کول‌بری نماد بدبختی و مصیبت است، امیدواریم که این عنوان با اجرای طرح ساماندهی مرزها فراموش و پیله وری جایگزین آن شود که به نفع مرزنشینان نیز خواهد بود.

وی اعلام کرد: بر این اساس افرادی که تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد ماهانه 500 هزار تومان تخفیفات گمرکی دریافت می‌کنند و در حال حاضر نیز به دنبال افزایش معافیت گمرکی پیله‌وران به بیش از 500 هزار تومان و به ازای تعداد افراد خانوار هستیم.

میرزایی با اشاره به اعتصاب بازاریان بانه و بسته شدن بازار این شهر، گفت: بازارهای سقز و مریوان امروز فعال بوده و در حال حاضر تنها بازار شهرستان بانه تعطیل است که مضرات آن شامل مردم این شهرستان خواهد شد.

وی معتقد است: افرادی، بازاریان بانه را به این کار اجیر کرده‌اند که آبروی مردم و بازاریان این شهر را زیر سوال ببرند.

سرپرست امنیتی انتظامی کردستان از مردم بانه خواست تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نگیرند و اعلام کرد که پیگیر خواسته‌های آنها از طریق قانونی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تجار بانه خواستار تخفیف 50 درصدی گمرک هستند، عنوان کرد: این خواسته به هیچ عنوان ممکن نیست و بازرگانان بانه باید با این میزان تخفیف وارد کار شوند تا در ادامه کار بتوانیم تخفیفات بیشتر را پیگیری کنیم.

میرزایی در خصوص دلایل نارضایتی بازاریان شهرستان بانه، خاطرنشان کرد: خواسته این افراد افزایش تخفیف گمرکی به 50 درصد است و این درحالیست که بیشترین تخفیفات گمرکی کشور در بنادر هم 25 درصد است و در کردستان امکان اخذ تخفیف 50 درصدی گمرک غیرممکن است و به نفع کشور نخواهد بود.

سرپرست امنیتی و انتظامی کردستان، یادآور شد: مرزهای کردستان آمادگی استقبال از ورود کالا توسط تجار با تخفیف 20 درصدی را دارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین