کد خبر: ۵۱۹۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳

مرکل: برجام کامل نیست اما وجود آن به نبود هیچ توافقی ارجحیت دارد

صدر اعظم آلمان در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی گفت هرچند برجام توافق کامل و ایده‌آلی نیست اما بودن آن را به اینکه هیچ توافقی وجود نداشته باشد ترجیح می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 صدر اعظم آلمان با بیان اینکه کشورش در نحوه مقابله با ایران با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارد، گفت که برجام هر چند کامل نیست، اما این توافق به نبود هیچ توافقی ارجحیت دارد.

«آنگلا مرکل» در گفتگو با کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل معتقد است که توافق هسته ای بین ایران و غرب، آن امنیتی را که وی برای اسرائیل می‌خواهد تامین نمی‌کند. برجام توافق کاملی نیست اما وجود آن را به نبود توافق ترجیح می‌دهم.

وی افزود: صرف پایبندی ایران به برجام، همه نگرانی‌ها را رفع نمی‌کند. ما درباره برنامه موشکی بالستیک ایران بسیار نگرانی داریم و به همین دلیل است که با انگلیس، فرانسه و آمریکا درباره این موضوع گفتگو می‌کنیم.  

صدر اعظم آلمان قرار است بزودی برای گفتگو و دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا عازم واشنگتن شود و یکی از موضوعاتی که انتظار می‌رود در این دیدار در کاخ سفید مطرح شود، بحث مربوط به برجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گفتنی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در آستانه سفر به واشنگتن و دیدار با ترامپ، در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما از آمریکا می خواهیم تا در برجام باقی بماند چراکه آمریکا و کشورهای غربی هیچ گونه جایگزینی برای این توافق ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین