کد خبر: ۵۱۹۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱

سونامی سرطان در ایران وجودندارد /۳۰درصد افراد بالای ۳۵ سال دچار فشار خون و از آن بی‌اطلاع هستند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم با بیان این‌که وجود سونامی سرطان در ایران، صحت ندارد، گفت: میانگین سرطان در کشور پایین‌تر از متوسط جهانی است.
آفتاب‌‌نیوز :
ابوالفضل ایرانی‌خواه امروز(یکشنبه، دوم اردیبهشت) و همزمان با هفته سلامت با حضور در دفتر آیت‌الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: عدالت‌محوری در عرصه سلامت یکی از موضوعات اساسی و مهم است که همواره وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این موضوع تأکید دارد و شعار امسال نیز که با عنوان سلامت برای همه بوده، عدالت‌محوری را مدنظر قرار داده است.

 ایرانی‌خواه با بیان این‌که همه دستگاه‌ها و نهادها در امر سلامت مردم نقش دارند، گفت: وزارت بهداشت تنها در ۳۰ درصد از تأمین سلامت و بهداشت جامعه نقش دارد و مابقی آن بر عهده دستگاه‌ها و خود مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: استانداران، مسئولان مجمع سلامت استان‌ها هستند و از این‌ رو می‌توانند تمام دستگاه‌ها را فعال کنند تا به موضوع مهم سلامت بپردازند.

وی با تأکید بر لزوم خودمراقبتی در جامعه عنوان کرد: موضوع امید به زندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران گسترده شده و باید با خودمراقبتی اجازه مبتلا شدن به برخی بیماری‌ها در سنین بالا را نداد.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: ۳۰ درصد از مردم بالای ۳۵ سال دچار فشار خون هستند که خودشان خبر ندارند و از این‌رو باید توجه به‌ سلامت توسط خود مردم مدنظر باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به برخی گفته‌ها در خصوص سونامی سرطان در کشور اشاره و اظهار کرد: این موضوع صحیح نیست و هیچ سونامی سرطانی در کشور وجود ندارد، طی این سال‌ها سامانه ثبت سرطان گسترده‌تر شده و از سوی دیگر افزایش عمر را نیز شاهد هستیم و تصور می‌شود که سونامی سرطان صورت گرفته، در حالی‌که میانگین سرطان در کشور کمتر از متوسط جهانی است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
دروغـــــــگو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین