کد خبر: ۵۱۹۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

عیادت رهبر کره‌شمالی از بازماندگان چینی سانحه مرگبار اتوبوس +عکس

در جریان تصادف روز یکشنبه ۳۲ شهروند چینی و چهار شهروند کره شمالی کشته و دو شهروند چینی دیگر به شدت زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی تصادف مرگبار یک اتوبوس گردشگری در جنوب کره‌شمالی، رهبر این کشور با سفیر چین در پیونگ یانگ دیدار و با گردشگران چینی که در یکی از بیمارستان‌های این کشور بستری هستند، ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان تصادف روز یکشنبه ۳۲ شهروند چینی و چهار شهروند کره شمالی کشته و دو شهروند چینی دیگر به شدت زخمی شدند.

خبرگزاری شینهوا اواخر روز دوشنبه گزارش داد که این اتوبوس توریستی از پلی در استان هوانگهائه شمالی واقع در جنوب کره شمالی به پایین افتاده است.


تصاویر منتشر شده توسط دولت پیونگ یانگ نشان داد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در بیمارستان و در سفارت چین با لی جینجون، سفیر پکن در پیونگ یانگ دیدار کرده است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد، یک تیم پزشکی و گروهی از دیپلمات‌ها برای کمک، به کره شمالی اعزام شده‌اند.

این وزارتخانه شهروندان کشته شده کره شمالی در این حادثه را به عنوان "کارگران" توصیف کرد.

تمامی گردشگرانی که به کره شمالی سفر می‌کنند باید با همراهی متخصصان و راهنماها به نقاط مختلف این کشور سفر کنند.

گردشگران چینی بخش اعظم گردشگران به کره شمالی را تشکیل می‌دهند؛ کشوری که در آن این گردشگران چینی به محل‌های مربوط به مشارکت چین در جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ – ۵۳ ادای احترام می‌کنند.

چین و کره شمالی مرز طولانی و یک دوستی دیرینه با یکدیگر دارند. چین بزرگترین شریک تجاری پیونگ یانگ باقی مانده اگرچه حدود ۹۰ درصد از تبادلاتشان به خاطر تحریم‌های سازمان ملل متوقف شده است.

سالانه تنها حدود ۵۰۰۰ غربی از این کشور کمونیست تندرو و منزوی دیدن می‌کنند. آمریکایی‌ها از سپتامبر سال گذشته میلادی در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به سرنوشت آنهایی که در گذشته در کره شمالی بازداشت شده‌اند، از سفر به این کشور بدون داشتن مجوزهای ویژه از سوی وزارت خارجه آمریکا ممنوع شده‌اند.

علت حادثه مرگبار این اتوبوس گردشگری هنوز مشخص نشده است. جاده‌های کره شمالی اغلب مملو از دست انداز بوده و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. معمولا هیچ چراغی در خیابان‌ها و حتی جاده‌های بیرون از شهر کره شمالی وجود ندارد به جز چراغ‌های جلوی اتومبیل‌ها. رانندگان با هر سرعتی که بخواهند در جاده‌ها سفر می‌کنند و این باعث می‌شود که این جاده‌ها به ویژه در شرایطی که وضعیت آب و هوا بد باشد، خطرناک‌تر نیز باشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین