کد خبر: ۵۲۰۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

تحریم ایران نفت را گران کرد

در پایان معاملات روز پنج‌شنبه، درحالی‌که ریسک تحریم مجدد ایران، افت تولیدات ونزوئلا و تقاضای بالای جهانی، تاثیرات ناشی از قدرت گرفتن دلار را خنثی کرد، قیمت نفت بالا رفت.
آفتاب‌‌نیوز :

 در پایان معاملات روز پنج‌شنبه، درحالی‌که ریسک تحریم مجدد ایران، افت تولیدات ونزوئلا و تقاضای بالای جهانی، تاثیرات ناشی از قدرت گرفتن دلار را خنثی کرد، قیمت نفت بالا رفت.

قیمت نفت برنت که دیروز سقوط کرده بود، امروز ۷۴ سنت جهش کرد و در ۷۴.۷۴ دلار به ازای هر بشکه بسته شد.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۴ سنت بالا رفت و به ۶۸.۱۹ دلار برای هر بشکه رسید.

بیل باروک، رییس شرکت سهام بلو لاین در نیویورک، می‌گوید: با درنظر گرفتن عملکرد دلار، باید گفت که نفت این هفته، هفته بسیار خوبی داشته است.

دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان به بالاترین نرخ خود از اواسط ژانویه تا کنون دست یافت. دلار قوی‌تر باعث می‌شود که خرید کالاهایی مانند نفت که به دلار خریدوفروش می‌شوند، گران‌تر تمام شود.

باروک گفت: دلار باعث شد نفت نتواند به قیمت‌های بالاتر دست پیدا کند. من انتظار دارم با توجه به نامشخص بودن سرنوشت توافق هسته‌ای ایران، بازار در این هفته پایان خوبی داشته باشد.

درحالی‌که قدرت‌های غربی در حال آماده کردن بسته توافقی جدید هستند تا شاید بتوانند رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را متقاعد کنند در توافق هسته‌ای باقی بماند، مشاور ارشد رهبر ایران اعلام کرد که تهرات هیچ تغییری در برجام را نخواهد پذیرفت.

این یک روز پس از آن صورت گرفت که رییس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، گفت که انتظار دارد دونالد ترامپ از توافق خارج شود.

از سوی دیگر احتمال تحریم‌های بیشتر برای ونزوئلا و روسیه هم وجود دارد. تولید نفت ونزوئلا همین حالا، ظرف ۲ سال اخیر ۴۰ درصد افت کرده است و اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد در صورتی که دموکراسی در ونزوئلا اجرا نشود، احتمالا تحریم‌های بیشتری بر علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

داده‌های تجاری ایکونِ تامپسون رویترز نشان داد که واردات دریایی نفت خام توسط مهمترین خریداران آسیا، این ماه رکورد زده است.

تا پایان آوریل چین بیش از ۹ میلیون بشکه نفت وارد کرده است که بیشترین میزان تاریخ است و این میزان حدود ۱۰ درصد کل مصرف جهان است.

در همین زمان اوج گرفتن تولید آمریکا که هفته گذشته به ۱۰.۵۹ میلیون بشکه در روز رسید باعث شده است میزان صادرات این کشور رکورد بزند.

منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین