کد خبر: ۵۲۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

نماینده آمریکا در ناتو: واشنگتن با ترکیه در قبال سوریه اشتراک نظر دارد

سفیر آمریکا در ناتو اعلام کرد، ترکیه و ایالات متحده درباره عملیات‌های کنونی یکدیگر در سوریه اشتراک نظر دارند و این دو متحد روی این مساله اختلافی نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه حریت، کای بایلی هاچیسون، نماینده دائم آمریکا در ناتو امروز (جمعه) در مقر این ائتلاف به خبرنگاران گفت: ما گفت‌وگوهای بسیاری در این رابطه با ترکیه داشتیم. گمان می‌کنم که اکنون یک اشتراک نظر درباره مواضع‌مان داریم. گمان می‌کنم قرار است شرایط برای دو طرف درباره اینکه عملیات ما چیست و عملیات آنها چگونه است، روشن شود.

او یک روز پیش از دیدار وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت: گمان نمی‌کنم اختلاف نظری وجود داشته باشد.

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی مطرح می‌شود که اختلافات حل نشده‌ای میان ترکیه و آمریکا از جمله درخصوص تصمیم واشنگتن برای شراکت با یگان‌های مدافع خلق (ی‌.‌پ‌.‌گ) برای مقابله با داعش وجود دارد. از نظر ترکیه، ی‌.‌پ‌.‌گ شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یک سازمان تروریستی است و آنکارا از آمریکا به عنوان یکی از متحدانش در ناتو خواسته است تا همکاری با این گروه در سوریه را متوقف کند.

شماری مذاکرات عالی رتبه و فنی در ماه‌های اخیر میان دو طرف برگزار شده است اما اخراج رکس تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا منجر به تاخیر در توافق روی سوریه میان آنکارا و واشنگتن شد.

فرستاده آمریکا در ناتو همچنین تاکید کرد: با ترکیه همکاری می‌کنیم تا آنها اطمینان یابند که ما کاری انجام نمی‌دهیم که به نفع یک سازمان تروریستی باشد و همچنین آنکارا اطمینان یابد که آنها متحدان ما هستند. ما دلیل دیگری برای حضور در عفرین یا مناطق دیگر جز نبرد با داعش نداریم.

عفرین واقع در یک استان در شمال غرب سوریه است که ترکیه علیه حضور ی‌.‌پ‌.‌گ دست به اجرای عملیات نظامی زده است. ترکیه از مدت‌ها پیش تاکید کرده است که هدف بعدی آن استان منبج در سوریه است که در آنجا نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای ی‌.‌پ‌.‌گ مستقر شده‌اند.

این مقام تاکید کرد: ما هیچ تمایلی به تغییر مرزهای سوریه به گونه‌ای که ترکیه را تحت تاثیر قرار دهد نداریم. ما به گونه‌ای با ترکیه همکاری می‌کنیم که نبرد علیه داعش ادامه یابد چراکه نمی‌خواهیم سرعت‌مان در مبارزه علیه این تروریست‌ها کاهش یابد. نیروهای آمریکایی برای شکست داعش در سوریه هستند و این تنها دلیل ماست.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین