کد خبر: ۵۲۰۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

کواکبیان: خروج از "ان‌پی‌تی" یکی از گزینه‌های ایران در صورت لغو برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر قرار باشد طرف مقابل به برجام پایبند نماند، تمام گزینه‌ها از جمله خروج از ان.پی.تی روی میز دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی کواکبیان با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام و واکنش‌‌های احتمالی ایران به لغو برجام گفت:‌ مسئولان سازمان انرژی اتمی از جمله آقای صالحی در موضع‌گیری‌هایشان درباره احتمال خروج آمریکا از برجام این اطمینان را به مردم داده‌اند که در صورت لغو برجام،‌ ایران قادر است ظرف مدت 3 هفته، فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود را حتی با سرعتی بالاتر از گذشته از سر بگیرد.
وی با بیان اینکه ما براساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح کشتار جمعی، هیچگاه قصد ساخت سلاح اتمی را نداشته و ندارد، تصریح کرد:‌ البته این موضوع به این معنا نیست که ایران تحت هر شرایطی به تعهداتش در برجام پاییند بماند. اگر قرار باشد که ما هیچ سودی از برجام نبریم، خروج از برجام اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد:‌ کشورهای اروپایی و آمریکا باید بدانند که ایران تنها به متن برجام نه یک جمله کمتر و نه یک جمله بیشتر عمل خواهد کرد؛کوچکترین تغییر در مفاد برجام به معنای نقض این توافق نامه بین‌المللی بوده و قطعا با عکس‌العمل قاطع ایران روبرو خواهد شد. 

کواکبیان با اشاره به مصاحبه وزیرامور خارجه کشورمان درباره گزینه‌های ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گفت: اگر قرار باشد از برجام خارج شویم؛ تمام گزینه‌ها از جمله خروج از ان.پی.تی روی میز دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد، طرف‌های غربی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین