کد خبر: ۵۲۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

حراج اطلس‌های باستانی+تصاویر

قرار است در این حراجی ۴۰۰ نقشه و اطلس در معرض دید خریداران قرار گیرند. در میان این نقشه‌ها، نخستین اطلس منتشر شده در جهان با نام نقشه TO دیده شده که در سال ۱۴۷۲ میلادی چاپ شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- نقشه‌هایی که جهان را تغییر دادند؛ اطلس‌هایی باورنکردنی که توسط کاوشگران در دوران باستان برای سفرهای‌شان در سیاره زمین مورد استفاده قرار می‌گرفتند اکنون در حراجی در لندن به قیمت‌های بالا فروخته می‌شوند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» تصاویر نقشه‌ها و اطلس‌های دوران باستان از کره زمین را منتشر کرده است که در معرض دید عموم در حراجی «ساوتبی» در لندن در تاریخ ۱۵ مه قرار خواهند گرفت.

در میان این نقشه‌ها، نخستین اطلس منتشر شده در جهان با نام نقشه TO دیده شده که در سال ۱۴۷۲ میلادی چاپ شده است. یکی دیگر از اطلس‌های مورد توجه که زیر چکش حراج قرار خواهد گرفت اولین اطلسی است که برای تشخیص طول و عرض جغرافیایی مورد استفاده قرار گرفته بود. گفته می‌شود این اطلسی بوده که توسط «کریستف کلمب» برای کشف جهانی جدید مورد استفاده قرار گرفته بود.

قرار است در این حراجی ۴۰۰ نقشه و اطلس در معرض دید خریداران قرار گیرند. در اطلس جالب T0 که نخستین اطلس جهان محسوب می‌شود، طراحی سیاره زمین براساس مفاهیم مسیحی صورت گرفته است. 

سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا نمایش داده شده‌اند و اروپا و آفریقا تقریبا یک چهارم از کره زمین را تشکیل داده و آسیا در بخش بالایی اطلس قرار دارد و نیمی از آن را تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود نقشه‌ها از ۴۰ هزار پوند به بالا فروخته شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین