کد خبر: ۵۲۱۰۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
رهبر انقلاب در دیدار با دیدار کارگران:

دوران «بزن، در رو» تمام شده است/اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد

در آستانه‌ی روز کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور، صبح امروز (دوشنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
رهبر انقلاب در این دیدار گفتند: یک راه مقابله‌ی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی، مقابله‌ی اقتصادی است؛ راه دیگر، تحریک بعضی دولت‌های کم‌فهم و بی‌توجه منطقه‌ی خودمان است.

به گزارش آفتاب نیوز، ایشان افزودند: آمریکایی‌ها می‌روند سعودی‌ها را تحریک می‌کنند تا اختلاف و درگیری در منطقه ایجاد شود. خب چرا صهیونیست‌ها را تحریک نمی‌کنید؟ چون می‌خواهند جنگ مسلمان با مسلمان راه بیفتد.


رهبر انقلاب گفتند: برنامه‌ی آن‌ها مواجهه و تجهیز این کشورها برای مقابله با جمهوری اسلامی است. اگر این کشورها عقل داشته باشند با جمهوری اسلامی درگیر نمی‌شوند؛ اما اگر با ایران سینه‌به‌سینه شوند، قطعاً ضربه می‌خورند و شکست خواهند خورد.


 ایشان افزودند: [آمریکایی‌ها] می‌خواهند هزینه‌ی مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ملت مقتدر ایران را خودشان متحمل نشوند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه کار آمریکا ایجاد ناامنی است، گفتند: در هر نقطه‌ای که پا گذاشتند، ایجاد ناامنی کردند و برای مردم بدبختی آوردند؛ برای همین هم هست که باید پای آمریکا از غرب آسیا برچیده شود و از این منطقه بیرون برود.


ایشان افزودند: آن که باید پایش قطع شود، آمریکاست، نه جمهوری اسلامی. ما اهل اینجاییم، خلیج فارس خانه‌ی ماست، غرب آسیا خانه‌ی ماست.

رهبر انقلاب گفتند:دیروز اینجا یک نمایشگاه کوچکی درست کردند از تولیدات داخلی که بنده ببینم. من رفتم چند ساعت مشغول دیدن این نمایشگاه بودم. کارهای شماها را دیدم. واقعاً باید دست هنرمند کارگر ایرانی را بوسید. باید دست شماها را بوسید. کارتان را من دیدم. این تولید داخلیِ باارزش از لحاظ کیفیت، با این‌همه گرفتاری که ما داریم، با این تحریم‌ها -جلوی مواد اولیه را می‌گیرند، جلوی ماشین پیشرفته را می‌گیرند- و انواع و اقسام مشکلات که مستکبرین عالم جلوی پای ما می‌گذارند، درعین‌حال وقتی انسان نگاه می‌کند به محصول، می‌بیند عجب برجستگی‌ای دارد.

ایشان افزودند: دیروز ده‌ها شرکت، محصولات خودشان را که همین کارهای دست شماست، این‌ها را آوردند اینجا ما دیدیم. از قماش و کفش و لباس دوخته و وسایل زندگی و لوازم تحریر و چینی و بلور بگیرید تا دارو و لوازم آرایش و وسایل خانه و یخچال و همه‌چیز، همه‌چیز اینجا دیروز به ما نشان دادند، که چند ساعت هم طول کشید؛ همه‌اش برجسته بود، همه‌اش ممتاز بود. انسان واقعاً مقابل نیروی کار داخلی سر تعظیم فرود می‌آورد.

رهبر انقلاب تصریح کردند: بنده می‌گویم حمایت از کالای ایرانی، یک عده‌ای یا باور نمی‌کنند یا تصدیق نمی‌کنند یا عمل نمی‌کنند. خب، حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از این کارگر، یعنی حمایت از نیروی کار، یعنی حمایت از تولید. این حمایت، همه‌جانبه است؛ هم مردم باید حمایت کنند، هم دولت باید حمایت کند؛ همه باید حمایت کنند.

ایشان افزودند: مشکلاتی را مطرح می‌کردند که این مشکلات، هم مال کارآفرین است، هم مال کارگر است. مشکل بیمه، مشکل کمبود امکانات، مشکل نقدینگی، مشکل موانع مالیاتی، مشکل از ناحیه‌ی بانک، مشکل از ناحیه‌ی وزارت اقتصاد، مشکل از جاهای مختلف. این مشکلات باید برطرف بشود. باید به‌طور جازم و کامل اقدام بشود برای رفع این مشکلات. وقتی مشکلات برطرف شد، وقتی کالای ایرانی مورد حمایت قرار گرفت، وقتی قدر کارِ کارگر ایرانی دانسته شد، آن‌وقت دیگر ما شاهد این نخواهیم بود که یک کارخانه‌ای بگوید آقا من با یک سوم ظرفیت دارم کار می‌کنم.

رهبر انقلاب گفتند: دیروز بعضی‌ها به ما همین را می‌گفتند: آقا ما این‌قدر امکانات داریم و این‌جور داریم کار می‌کنیم، با یک سوم ظرفیت، با نصف ظرفیت. خب چرا؟ آن دو سوم دیگر، کارگرهایش کجایند؟ این می‌شود آن بیکاریِ متراکم در داخل کشور.

ایشان افزودند: اینکه ما می‌گوییم حمایت از کالای ایرانی، یعنی کار، آفریده بشود، کار به وجود بیاید. یعنی کارگر بیکار نداشته باشیم. یعنی جوان تحصیلکرده‌ی ما به فکر پشت‌میزنشینی فقط نباشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
در روز کارگر به جای اینکه درباره معیشت کارگرا حرف بزنه ....
مرغ حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
با نگاهی به قوانین دست و پا گیر و ریزو درشت سر راه تولید کنندگان از هر نوع به این نتیجه می رسیم که حمایت از تولید داخلی عزمی است در حد شعار
ببینید بانکها و تامین اجتماعی چه به روز کارخانجات آورده اند و می آورند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین