کد خبر: ۵۲۱۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

تندگویان: از شورای شهر تهران گله‌مندم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که بین ۶۰ تا ۷۰ تشکل مردم‌نهاد جوانان در شهر تهران فعال هستند، بر لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری به تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدمهدی تندگویان در همایش «جوان شهر» با تاکید بر اهمیت مطالبه‌گری در حوزه جوانان افزود: در حال حاضر جوانان در جایگاه واقعی‌شان قرار ندارند و دو نسل از جوانان کشور نادیده گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به این که در مدت هفت ماه اخیر به ۱۲ استان کشور سفر کرده‌ و با تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان آنان دیدار داشته‌ است، اظهار کرد: انقلابی که باید در حوزه جوانان شکل بگیرد در حال حاضر شکل گرفته است و نمونه‌های آن را مانند تحول در اقتصاد سنتی ایران و تجارت الکترونیک می‌توان در کشور دید.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که مثال‌های زیادی از تشکل‌های جوانان در کشور وجود دارد و آنها کارهای بزرگی را بدون حمایت‌های دولتی انجام داده‌اند، تصریح کرد: هفته آینده با حضور تشکل‌های گردشگری جوانان نیز همایشی در این حوزه برگزار خواهد شد.

تندگویان با انتقاد از این که دولت گاهی سد راه جوانان می‌شود، تصریح کرد: جوانان خودشان می‌توانند گلیمشان را از آب بیرون بکشند.

وی با بیان این که از شورای شهر تهران گله‌مند است، ادامه داد: در تهران نزدیک به دو هزار تشکل مردم‌نهاد فعالیت می‌کنند که بین ۶۰ تا ۷۰ تشکل مربوط به حوزه جوانان است. ساماندهی و تقویت این تشکل‌ها به حل مشکل اشتغال کمک خواهد کرد؛ چرا که نمی‌توانیم با این حجم از جمعیت جوان مساله اشتغال آنها را با جذبشان در دولت، شهرداری و... حل کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که فعالیت‌های تبلیغاتی شهر تهران که از ردیف بودجه خوبی نیز برخوردار است، این امکان را دارد که به تشکل‌های حوزه جوانان برون‌سپاری شود، تصریح کرد: این اقدام به نفع شورای شهر برای کاهش هزینه‌هایش نیز است.

تندگویان با بیان این که «مدیریت جوانان بر شهر» عنوانی است که در سطح جهانی مطرح شده و اکنون زمانی است که باید در این زمینه با دنیا همگام شد، اظهار کرد: در فروشگاه‌هایی مانند شهروند با جوان‌گرایی در مدیریت می‌توان نتایج را تا حد زیادی افزایش داد. مدیریت شهری باید در اختیار جوانان باشد. در زمان فعالیت آقای کرباسچی به عنوان شهردار تهران نیز شاهد آغاز فعالیت ایشان در سن ۳۰ سالگی در عرصه مدیریت شهری بودیم.

وی با انتقاد از این که برخی از افراد نگاهشان به جایگاه شهردار به عنوان رئیس‌جمهور آینده است، ادامه داد: این جایگاه شغلی خدماتی است و هیچ کس به اندازه جوانان با تکنولوژی‌های جدید برای استفاده در این عرصه آشنا نیست.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت خود در شورای شهر چهارم و مطرح کردن طرح تجارت الکترونیک شهری در شورای شهر نیز توضیح داد: باید برای مدیریت تجارت الکترونیک شهری سامانه مرکزی ایجاد شود؛ چرا که حجم بالایی از درآمد در این عرصه تولید می‌شود. میزان این درآمد به بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد اما به دلیل نبود مدیریت در آن هیچ عوارضی از محل این تجارت به شهرداری پرداخت نمی‌شود و ما باید با مدیریت این جایگاه تن به حمایت از آنها بپردازیم و هم حقوق مردم شهر را در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا، تندگویان در پایان با تاکید بر اهمیت برون‌سپاری مسئولیت‌های اجرایی دولت و شهرداری تاکید کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان به دلیل معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای محل خوبی برای انجام این‌گونه فعالیت‌ها هستند و می‌توانند از میزان هزینه‌های این دستگاه‌ها بکاهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین