کد خبر: ۵۲۱۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

۱۰ عامل مهم تغذیه در دوران بارداری

یک متخصص تغذیه در خصوص اهمیت تغذیه در دوران بارداری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: سوءتغذیه در دوران بارداری، افزایش مرگ و میر را به دنبال دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سوسن پارسای اظهار داشت: تغذیه در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمام نیازهای تغذیه ای برای تامین رشد و تکامل جنین، از طریق مادر تامین می‌شود. بنابراین هرگونه کمبود تغذیه ای مادر باردار در این دوران و قبل از بارداری می‌تواند اثرات نامطلوبی بر روی سلامت جنین و مادر داشته باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به برخی از مهمترین عوامل مرتبط با تغذیه در دوران بارداری، این موارد را به این شرح بیان کرد:

زنان باردار با نمایه توده بدنی کمتر از 5/18 و مساوی یا بیشتر از 25
وزن گیری ناکافی در دوران بارداری
فقر اقتصادی- اجتماعی مانند پایین بودن سطح سواد و فقر.
مصرف دخانیات و الکل
بارداری کمتر از 18 سال یا بیشتر از 35 سال
سابقه تولد نوزاد کم وزن یا بسیار چاق
پرفشاری خون و مسمومیت حاملگی
دیابت بارداری و بیماریهای قلبی تفنسی
کم خونی‌ها
سابقه مرده زایی یا مرگ جنین
وی ادامه داد:سوء تغذیه در دوران بارداری،سبب سوءتغذیه جنین و در نتیجه،تولد نوزاد کم وزن، افزایش مرگ و میر و عوارض بارداری می‌شود.

این متخصص گفت: تغذیه ناکافی مادر در سه ماه اول بارداری تاثیر نامطلوبی بر تکامل جنین می‌گذارد و در سه ماهه سوم نیز می‌تواند از رشد جنین جلوگیری کند.

وی افزود: خانم‌های بارداری که در طول بارداری تغذیه مناسبی دارند نوزادانی با وزن مطلوب‌تر به دنیا می‌آورند که هم هوشیارترند و هم در برابر بیماری‌ها مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین