کد خبر: ۵۲۱۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

وزیر خارجه چین وارد کره شمالی شد

همزمان با تلاش پکن برای بهبود روابط با کره شمالی، وزیر امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) وارد پیونگ یانگ شد؛ وی عالی‌رتبه‌ترین مقام چین محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته به کره شمالی سفر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سفر دو روزه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به کره شمالی به دنبال نشست تاریخی رهبران دو کره و برنامه‌ریزی نشست قریب‌الوقوع میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وانگ یی که در جریان این سفر با ری یونگ هو، همتای کره شمالی خود دیدار خواهد کرد، در فرودگاه پیونگ یانگ مورد استقبال ری کیل، معاون وزیر خارجه کره شمالی و دیگر مقامات این کشور قرار گرفت.

این دو دیپلمات ارشد ماه گذشته چند روز پس از سفر کیم جونگ اون به چین برای مذاکره با شی جینپینگ، رئیس جمهور این کشور با یکدیگر دیدار کردند.

آن سفر نخستین سفر برون مرزی کیم جونگ اون از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که در بحبوحه نشانه‌ها برای بهبود روابط دیپلماتیک صورت گرفت.

وانگ یی، نخستین وزیر امور خارجه چین است که از سال ۲۰۰۷ میلادی به کره شمالی سفر کرده است؛ اقدامی که بر بهبود روابط میان این دو متحد تاکید دارد.

چین تنها متحد دیپلماتیک و حامی اقتصادی کره شمالی از یکسری تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ به خاطر برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش حمایت کرده است.

کارشناسان می‌گویند چین در حال حاضر می‌خواهد تا از روند دیپلماسی که منجر به نشست تاریخی روز جمعه میان رهبران دو کره ایجاد شد، عقب نماند.

رهبر کره شمالی قرار است در چند هفته آتی با دونالد ترامپ ترامپ دیدار کند.

کیم جونگ اون همچنین از رئیس جمهور چین دعوت کرده تا به پیونگ یانگ سفر کند اما هنوز هیچ تاریخی برای این دیدار تعیین نشده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین