کد خبر: ۵۲۱۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴

کربلا در حال و هوای انتظار+تصاویر

'طال الانتظار!' (انتظار به دراز کشید)، حرف دل میلیون ها چشم انتظاری است که دیشب و امروز در کنار حرم اباعبدالله الحسین (ع) و ابالفضل عباس (ع)، بانگ 'یا مهدی (عج)' را صلا می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
میلیون ها منتظر ظهور حضرت حجت (عج) از داخل و خارج عراق که در میان آنها زائران ایرانی نیز حضوری چشمگیر و فعال دارند طی دو روز گذشته با حضور در حرم مطهر امام حسین (ع) و بویژه مقام امام زمان (عج) در شهر کربلا، با خاندان عصمت و طهارت (ع) پیمان وفا و دوستی را تجدید می کنند. 

آذین بندی، چراغانی و توزیع شیرینی از سوی اصناف و مردم بصورت خودجوش و سفر به کربلا از سنت های دیرین مردم عراق در این روزهاست. 

هم اکنون نیز نقاط مختلف کربلا بویژه اطراف حرم مطهر امام حسین (ع)، نهر علقمه و مقام امام زمان (عج) شاهد حضور انبوه مشتاقان و تداوم بخش سنت زیارت میلیونی نیمه شعبان مردم عراق است. 

درهمین حال دیشب در سالروز میلاد امام زمان (عج) نیز برنامه های ویژه ای بر اساس سنت های مردم عراق اجرا شد، مردم با گردهم آمدن در مقام امام زمان در شهر کربلا، شمع ها را روشن کردند و انتظار فرج را در فضایی از معنویت جشن گرفتند.

براساس گزارش های تعدادی از دستگاه های رسمی دولتی عراق و غیررسمی، تعداد منتظران فرج در کربلای معلا به 6 میلیون زائر عراقی رسید و بالغ بر 200 هزار زائر خارجی نیز در این مراسم باشکوه شرکت کردند که سهم اکثریت زائران خارجی همانند همیشه از آن ایرانیان بود.

زائران در یک هزار و صد و هشتاد و چهارمین سال میلاد منجی عالم بشریت، شمع ها را روشن کردند و در کنار قدمگاه حضرت حجت (عج) در کربلا بانگ 'یا مهدی متی الظهور' را در حالتی از غبطه و شادی فریاد زدند. 

'نهر العلقمی' (نهر علقمه) در مرکز کربلا نیز دیشب همانند یک سنت هرساله، شاهد عاشقانی بود که صدها شمع روشن را روی این رود کوچک شناور کردند تا فلسفه انتظار را به شیوه ای زیبا و روحانی تعبیر کرده باشند.

این مراسم که در فضایی از امنیت و آرامش برگزار شد و نقش نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در حفاظت از مراسم واضح و آشکار بود، همزمان با این گونه مراسم ها، در دیگر عتبات مقدسه نجف، کاظمین و سامراء و دیگر شهرهای عراق برگزار شد. 

بسیاری از منتظران ظهور شب گذشته در عراق، از وضعی که جهان اسلام و عرب در آن به سر می برند و ظلمی که بر ملت مظلوم یمن می رود و خونی که همچنان از سوریه فوران می کند و زخمه ای که عراق از آن رنج می کشد و از برادر کشی ها و نفرت انگیزی ها و بیدادگری ها در دنیای امروز به امام عصر (عج) شکوه و شکایت بردند.

از طرفی موکب ها در کربلا همانند هر مراسم دینی دیشب نیز در پذیرایی از زائران سنگ تمام گذاشتند و برای آنها اسباب راحتی و استراحت فراهم کردند و با انواع اشربه و اطعمه به استقبال منتظران ظهور رفتند.

دستگاه های مختلف خدمات رسانی در عراق نیز خودروهای مختلف جمعی را برای نقل و انتقال زائران فراهم کرده بودند و گزارش ها حاکیست که روند جابجایی زائران از دیشب و تا پیش از ظهر امروز چهارشنبه به صورت روان جریان داشته است.

براساس اعلام مسوولانی در تشکیلات الحشد الشعبی بیش از 3 هزار نیروهای الحشد در تدابیر ویژه امنیتی مراسم نیمه شعبان در کربلا در کنار دیگر نیروهای امنیتی اعم از ارتش، مبارزه با تروریسم و پلیس شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، جشن های نیمه شعبان در کربلا و دیگر شهرهای مقدس و عموم شهرهای عراق در طول چند روز آینده تا نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و انتظار می رود که امشب آسمان بغداد و دیگر شهرهای عراق از جمله کربلا شاهد نورافشانی خودجوش مردمی باشد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین