کد خبر: ۵۲۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

هیات ترکیه‌ای در دمشق: شوی شیمیایی بهانه غرب برای حمله به سوریه بود

هیات ترکیه‌ای که اخیرا به سوریه رفته در دیدار با رئیس پارلمان سوریه، ادعای حمله شیمیایی در دوما را بهانه‌ و نمایش غرب برای حمله به سوریه توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از سانا، حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه در دیدار با حسن چنگیز، رئیس کنفدارسیون اورسیا ترکیه و هیات همراهش تاکید کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه سیاست تهاجمی علیه سوریه را از بدو بحران دنبال کرده و این امری است که موجب ریختن خون مردم سوریه علی‌رغم روابط بین دو ملت همسایه شد.

صباغ تاکید کرد که حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه تجاوز و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که بر لزوم محترم شمردن حاکمیت واستقلال کشورها تاکید دارد.

وی بیان داشت که سوریه قدرت دفاع از اراضی خود را دارد و این مساله را ثابت کرده است. ملت وارتش و رهبری سوریه توانستند دسایسی که علیه کشور را چیده شده شکست دهند و همچنان به روند مقابله با توطئه‌ها و دسایس که وحدت و حاکمیت کشور را هدف قرار می‌دهد ادامه خواهند داد.

رئیس پارلنمان سوریه افزود که هیچ طرفی خارجی حق مداخله یا اعمال فشار برای تاثیرگذاری علیه عزم و اراده ملت سوریه را ندارد.

 رئیس کنفدارسیون اورسیا ترکیه نیز ضمن اشاره به عمق روابط دوستی بین دو ملت ترکیه وسوریه گفت جنگ علیه سوریه در راستای طرح خاورمیانه جدید که تقسیم کشورهای منطقه را دنبال می کند صورت می‌گیرد.

جنگیز و اعضای هیات همراهش محکومیت خود نسبت به حمله سه جانبه آمریکا وانگلیس وفرانسه علیه سوریه را اعلام و اشاره کرد که این تهاجم نمایش شیمیایی را به عنوان بهانه برای شروع حمله خود قرار داد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین