کد خبر: ۵۲۱۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

مامایی، راهی برای مراقبت باکیفیت

گرامیداشت روز جهانی ماما امسال با شعال "مامایی، راهی برای مراقبت با کیفیت" برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
روز جهانی ماما هرساله در پنج می و با هدف تکریم و گرامیداشت جامعه مامایی و مهم دانستن و برجسته‌کردن حرفه و نقش آنها برگزار می‌شود.

ایده برگزاری این روز در اواخر دهه 1980 مطرح و به صورت عملی از سال 1992 برگزار شد. این مراسم هر ساله در بیش از 50 کشور جهان برگزار می‌شود.

کنفدراسیون جهانی مامایی  (ICM)اعلام کرد: ماما، نه تنها اطمینان مادر و نوزاد را برای حاملگی و زایمان راحت فراهم می‌کند، بلکه مراقبت‌های لازم را هم فراهم کرده که می‌تواند برای زندگی سالم موثر باشد. بزرگداشت روز جهانی ماما به آن علت است تا اهمیت نقش ماما در دستیابی به سلامت برای همه افراد برجسته شود.

بر اساس آمارها مشخص شده است که حدود 350 هزار زن هر ساله به علت مخاطرات حاملگی و یا بهنگام تولد نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند.

حدود دو میلیون نوزاد هم پس از تولد یا در 24 ساعت اول تولد جان خود را از دست می‌دهند که این مورد می‌تواند با اقدامات احتیاطی و ایمنی برای زنان باردار و نوزادان کاهش پیدا کند.

گرامیداشت این روز، فرصتی برای هر ماما فراهم می‌کند تا در مورد رشد حرفه‌ خود فکر کند و دانش و مهارت‌ها را گسترش دهد.

کنفدراسیون بین‌المللی ماماها (ICM) سازمانی است با داشتن حدود صد عضو در یکصد کشور که به منظور حمایت از کار و تقویت ماماها  و انجمن‌های حرفه‌ای‌شان در سراسر جهان برگزار می‌شود. هر ساله این روز با شعار خاصی برگزار می‌شود که امسال با شعار "مامایی، راهی برای مراقبت با کیفیت" برگزار می‌شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین