کد خبر: ۵۲۱۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

پزشکیان خطاب به اساتید و دانشگاه‌ها: برای حل مشکلات راه‌حل ارائه کنید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 2 هزار و 700 واحد دانشگاهی در کشور گفت: این امر نشان دهنده توسعه نامتناسب و نامتوازن دانشگاهی است و به همین دلیل نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها شغل وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود پزشکیان امروز شنبه در آیین بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم در تالار وحدت دانشگاه تبریز افزود: البته توسعه نامتناسب دانشگاه ها ریشه در گذشته دارد.

وی ادامه داد: اگر در گذشته ایجاد رشته، جذب دانشجو و ایجاد مراکز دانشگاهی با توجه به نیاز منطقه و روز جامعه صورت می‌گرفت و سرمایه و انرژی کشور و جوانان در مسیر درست هدایت می‌شد، امروز مشکلات کمتری در جامعه داشتیم.

وی با بیان اینکه ارزش و مقام انسان ها با سطح آگاهی، دانایی و علم آنان سنجیده می‌شود، تشریح کرد: انسان‌های فهیم، خلاق، عالم و توانمند موجب پیشرفت و سربلندی ملت و کشور می‌شوند و این گونه نیروی های انسانی توانمند در دانشگاه‌ها یافت می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف آفرینش انسان اظهار داشت: خداوند متعال انسان را آفرید تا جانشین او در روی زمین باشد و علت این امر هم فهم، علم و دانایی بشر بوده است.

پزشکیان با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور از مشکلات مبتلابه، حضور فعال دانشگاهیان در عرصه های مختلف جامعه است، گفت: اساتید و دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم راه‌حل ارائه کنند زیرا هیچ مشکلی نیست که به دست نخبگان این کشور حل نشود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
hossin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
فکر نکنم پیشنهادات برای شما اهمیت داشته باشد وا قعا چند سال است که تصمیم گیرنده اصلی بهداشت و درمان هستید وزارت بهداشت ودرمان و اموزش پزشکی چه توجیه هی دارد چرا اموزش پزشکی را به وزارت علوم نمیدهید ؟چرا این همه موازی کاری در حوزه درمان هست؟ چرا نیروهای نظامی و انتظامی درمانگاه داری و وبیمارستان داری میکنن؟چرا بهزیستی در بهداشت و درمان ادغام نمیشود در کجای دنیا 4 وزارت آموزشی و این همه دانشگاه و جود دارد ؟ واقعا چه جوابی دارید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین