کد خبر: ۵۲۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

سفیر بریتانیا در آمریکا: فکر می‌کنم برجام حفظ خواهد شد/ شخصا با جان بولتون رایزنی کردم

سفیر بریتانیا در واشنگتن در آستانه پایان ضرب‌الاجل ۱۲۰ روزه ترامپ به کشورهای اروپایی برای اصلاح برجام و یا خروج آمریکا از این توافق گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم ادبیاتی را پیدا کنیم و اقداماتی را تولید کنیم که بتواند نگرانی‌های رییس‌جمهور را مورد توجه قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از «واشنگتن پست»، «کیم داروش» سفیر بریتانیا در آمریکا گفت معتقد است توافق هسته‌ای ایران باقی خواهند ماند. 

بر اساس این گزارش «داروش» گفته بریتانیا ایده‌هایی برای توجه به نگرانی‌های ترامپ دارد.

 وی گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم ادبیاتی را پیدا کنیم و اقداماتی را تولید کنیم که بتواند نگرانی‌های رییس‌جمهور را مورد توجه قرار دهد. 

سفیر بریتانیا در آمریکا همچنین تاکید کرد که ترامپ و ترزا می‌نخست وزیر بریتانیا روز شنبه با هم صحبت کرده‌اند و ترامپ به می‌گفته که تصمیم نهایی او هنوز گرفته نشده است. 

«داروش» با بیان اینکه او شخصا با جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ رایزنی کرده است، گفت: ما معتقدیم توافق هسته‌ای توافقی خوب است. ما در سطح مقامات ارشد با دولت با همراه همکارانمان در فرانسه و آلمان در چندین هفته مذاکره کردیم. ما فکر می‌کنیم پیشرفت‌هایی حاصل شده اما هنوز به جایی نرسیده‌ایم. روزهای کمی باقی مانده که بفهمیم می‌توانیم راهی پیدا کنیم یا خیر. 

وی در این مصاحبه که چند روز قبل از سفر بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا به واشنگتن برای مذاکره با مقامات آمریکایی انجام شده است، گفت که هدف او حفظ برجام در آستانه پایان ضرب الاجل ترامپ است.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین