کد خبر: ۵۲۲۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

کپسول مرگ خوب / عکس

دانشمند 104 ساله استرالیایی در سوئیس اتانازی (مرگ خوب) کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 Euthanasia (در زبان یونانی مرگ خوب) یا مرگ خودخواسته با هدف پایان دادن به زندگی افراد مُسِن در کشورهایی مانند هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس، کانادا و ... قانونی است و البته در اغلب کشورهای جهان غیرقانونی! و پزشکانی که مبادرت به همکاری کرده و به داوطلبان کمک می‌کنند، لقب دکتر مرگ را یدک می‌کشند! {لینک}

اما چند وقتی است دستگاهی به نام Sacro (Sarcophagus) یا کپسول مرگ خوب ابداع‌شده است که داوطلبان اتانازی داخل آن خوابیده و با فشار یک دکمه به زندگی خود پایان می‌دهند.

دکتر«Philip Nitschke» می‌گوید: این کپسول فضایی در خود تابوت داشته و با تزریق آرام نیتروژن، انسان را به خواب ابدی می‌برد.

این کپسول امسال در نمایشگاه ابزار تدفین در آمستردام به نمایش درآمد و بحث‌وجدل‌های زیادی به راه انداخت. دکتر فیلیپ نیچک با برنامه اوپن سورس و از طریق چاپگر سه‌بعدی این کپسول را درست کرده و کد آن را منتشر کرده است. داوطلب با پاسخ به برخی سؤالاتِ از قبل تعیین‌شده به صورت آنلاین، کد مخصوص مرگ را داخل این کپسول دریافت کرده و کپسول به‌طور خودکار پر از مایع نیتروژن می‌شود و اکسیژن داخل به 5 درصد رسیده و درنتیجه در کمتر از یک دقیقه داوطلب به خواب ابدی می‌رود.

کپسول مرگ خوب / عکس

دکتر فیلیپ مجوز ساخت و نصب ساکرو را در سوئیس گرفته تا داوطلبان را برای همیشه از زندگی دنیوی خلاص کند.

هفته گذشته دکتر دیوید گوودال 104 ساله به سوئیس رفت و اتانازی کرد.

کپسول مرگ خوب / عکس
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
1
شايد اين اعتراض خوبي به روزگار باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین