کد خبر: ۵۲۲۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
بریتانیا، همانند روسیه و چین مصر است که در برجام باقی بماند

آیا نخست‎وزیر بریتانیا می‎تواند دونالد ترامپ را به ماندن در «توافق هسته‎ای» راضی کند؟

«جانسون آخرین نماینده اتحادیه اروپا یا اتحاد سه جانبه فرانسه، آلمان و بریتانیا خواهد بود که در جریان مذاکرات در سال ۲۰۱۵ میلادی نمایندگان‎شان حضور داشتند. «مرکل» و «مکرون» نیز پیشتر مستقیما درباره لزوم حفظ برجام با ترامپ دیدار داشتند. جانسون تا جایی پیش رفت که در یادداشتی در «نیویورک تایمز» نوشت که برجام سبب می شود تا اطمینان کسب کنیم که ایران به سلاح هسته‎ای دست نمی یابد».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه بریتاینایی «گاردین» با اشاره به این که «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا اخرین مقام اروپایی خواهد بود که پیش از موعد مقرر شده برای تصمیم گیری ترامپ درباره تمدید لغو تحریم‌ها علیه ایران به واشنگتن سفر کرده تا او را با ماندن در توافق هسته‎ای متقاعد کند، می‌نویسد او آخرین شانس برای حفظ برجام است که اکنون از سوی امریکا به خطر افتاده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه چپگرای بریتانیایی می‌نویسد: «در این میان «گاردین» به اسنادی دست یافته که نشان می‎دهند ترامپ در همکاری با یک شرکت جاسوسی اسرائیلی درصدد تخریب وجهه تمام مقام‌های بوده که در دولت اوباما برای حصول برجام تلاش کرده بودند تا از طریق بی اعتبارسازی آنان بهانه لازم را برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای داشته باشد. 

آیا نخست‎وزیر بریتانیا می‎تواند دونالد ترامپ را به ماندن در «توافق هسته‎ای» راضی کند؟

سر «کیم داروک» سفیر بریتانیا در امریکا در گفت‌وگوی روز یکشنبه خود با «سی بی اس» گفته است که پیام هایی که  از تماس‌ها با مقام های دولت ترامپ دریافت می کند آن است که موضع ترامپ در قبال برجام بسیار واضح و مشخص است و ماه هاست که به دنبال خروج از آن است با این حال، هنوز تصممی نهایی را اتخاذ نکرده است».

«گاردین» در ادامه اشاره می کند که جانسون برای دیدار با ترامپ در واشنگتن برنامه‌ریزی نکرده اما انتظار می رود او با «مایک پنس» معاون وزیر خارجه امریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی او دیدار کند؛ کسی که مدت هاست منتقد برجام بوده است.

این روزنامه می نویسد: «جانسون آخرین نماینده اتحادیه اروپا یا اتحاد سه جانبه فرانسه، آلمان و بریتانیا خواهد بود که در جریان مذاکرات در سال ۲۰۱۵ میلادی نمایندگان‎شان حضور داشتند. «مرکل» و «مکرون» نیز پیشتر مستقیما درباره لزوم حفظ برجام با ترامپ دیدار داشتند. جانسون تا جایی پیش رفت که در یادداشتی در «نیویورک تایمز» نوشت که برجام سبب می شود تا اطمینان کسب کنیم که ایران به سلاح هسته‎ای دست نمی یابد».

سفیر بریتانیا در امریکا به «سی بی اس» همچنین گفته است که بریتانیا مصر است که در برجام باقی بماند و این موضوع روسیه و چین را نیز در بر می گیرد که خواستار حفظ برجام هستند. او می‎گوید تلاش کنونی آن است که امریکا را در برجام نگه دارند. او گفته است ما به گزینه هایی برای حفظ برجام نگاه می کنیم و امیدواریم که دولت امریکا تصمیم به عقب‎نشینی از وضع کنونی خود بگیرد.

شبکه خبری «بلومبرگ» اما با اشاره به ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در این باره که ایران درباره برنامه هسته‎ای خود دروغ گفته است، می‎نویسد این موضوع سبب شد تا جانسون به سرعت خواستار دیدار با مقام‎های امریکایی شود. این شبکه خبری می نویسد: «تنها ۱۹ ساعت پس از اظهارات نتانیاهو بود که جانسون تصمیم گرفت برای متقاعد کردن ترامپ به منظور ماندن امریکا در برجام با مقام های امریکایی دیدار کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
سلام
حرفهای نخست وزیر بریتانیا «بوریس جانسون» نشانه وبوی عدم خروج ترامپ از برجام است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین