کد خبر: ۵۲۲۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

التهاب در بازار نفت بخاطر احتمال خروج آمریکا از برجام و بحران اقتصادی ونزوئلا/ نفت امریکا به بالای ۷۰ دلار صعود کرد

نگرانی‌ها نسبت به محدود شدن بیشتر عرضه ونزوئلا به نگرانی‌ها پیرامون خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمها علیه ایران اضافه شده و بازارهای نفت بین المللی را ملتهب ساخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- قیمت نفت آمریکا روز دوشنبه تحت تاثیر شدت گرفتن بحران اقتصادی ونزوئلا -که خطر محدود شدن عرضه نفت این کشور را افزایش داده است- برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۴ به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری «رویترز» در این باره می نویسد: بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۶ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۱۸ دلار در هر بشکه رسید.

التهاب در بازار نفت بخاطر احتمال خروج آمریکا از برجام و بحران اقتصادی ونزوئلا/ نفت امریکا به بالای ۷۰ دلرا صعود کرد

بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۵ سنت یا ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۷۵.۲۲ دلار در هر بشکه رسید.

نگرانی‌ها نسبت به محدود شدن بیشتر عرضه ونزوئلا به نگرانی‌ها پیرامون خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمها علیه ایران اضافه شده و بازارهای نفت بین المللی را ملتهب ساخته است.

تحلیلگران هشدار دادند که وخامت بحران اقتصادی در ونزوئلا، خطر فلج شدن تولید و صادرات این کشور را بدنبال دارد. تولید نفت ونزوئلا از اوایل دهه ۲۰۰۰ نصف شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است؛ زیرا این کشور آمریکای جنوبی سرمایه گذاری کافی برای حفظ صنعت نفت خود انجام نداده است».

بر اساس گزارش رویترز، همچنین تولید رو به رشد نفت آمریکا که بیش از یک چهارم در دو سال گذشته رشد کرده و به ۱۰.۶۲ میلیون بشکه در روز رسیده است، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

با ادامه روند رشد فعالیت‌های حفاری، تولید نفت آمریکا احتمالا امسال از سطح تولید روسیه که نزدیک به ۱۱ میلیون بشکه در روز است، فراتر می‌رود.

طبق گزارش شرکت "بیکر هیوز"، شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به ۴ مه، ۹ دکل جدید اضافه کرده و شمار دکل‌های حفاری را به ۸۳۴ حلقه رساندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین