کد خبر: ۵۲۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

هیلی:‌ گزینه جنگ با کره‌شمالی همچنان روی میز است

در آستانه دیدار ماه آتی رهبران کره‌شمالی و آمریکا، سفیر واشنگتن در سازمان ملل متحد گزینه جنگ با کره‌شمالی را منتفی ندانست.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد یکشنبه در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز به این سوال پاسخ داد که آیا در دوره بالا گرفتن تنش‌ها با کره‌شمالی در ماه‌های اخیر دولت ترامپ آماده جنگ با پیونگ‌یانگ شد یا خیر. او در پاسخ گفت چنین درگیری مسلحانه‌ای هنوز هم جزو گزینه‌ها است.

هیلی تاکید کرد: هیچکس جنگ نمی‌خواهد. رئیس‌جمهوری هم جنگ نمی‌خواهد. من هم جنگ نمی‌خواهم. هیچکس جنگ نمی‌خواهد اما این یک گزینه است.

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح شد که سخنگوی وزات خارجه کره‌شمالی آمریکا را به "تخریب" فضای خوب پیش از تجدید روابط و "تحریک عامدانه" کره‌شمالی در برهه‌ای که شرایط در شبه جزیره کره به سمت صلح و سازش پیش می‌رود، متهم کرد.   

در بحبوحه اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه تمایل پیونگ‌یانگ برای پیشبرد مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای نتیجه تحریم‌ها و فشارها بوده است، سخنگوی کره‌شمالی هشدار داد واشنگتن نباید مرتکب "اشتباه محاسباتی" شود و "نیت صلح‌طلبانه کره‌شمالی را نشانه ضعف بداند و همچنان فشار و تهدیدات نظامی خود علیه این کشور را ادامه دهد."

در همین حال خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد، رهبران آمریکا و کره‌شمالی احتمالا در اواسط ژوئن در سنگاپور دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت. اگر تمام برنامه‌ها درست جلو برود، این اولین باری خواهد بود که یک رئیس‌جمهوری مشغول به کار در آمریکا با یک رهبر از کره‌شمالی دیدار می‌کند. ترامپ جمعه تایید کرد زمان و مکان دیدار انتخاب شده و به زودی اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین