کد خبر: ۵۲۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

زنگ خطر بیکاری بیخ گوش 3000 کارگر شرکت صدرای بوشهر

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران: اگر نتوانیم سفارش‌های جدیدی داشته باشیم، با خطر بیکاری این افراد مواجه می‌شویم.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: 3 هزار نیرو در شرکت صدرای بوشهر مشغول ساخت 10 سکوی پارس جنوبی هستند که با اتمام ساخت این سکوها تا پایان امسال، اگر نتوانیم سفارش‌های جدیدی داشته باشیم، با خطر بیکاری این افراد مواجه می‌شویم.

محمد رحیم دهقانی بعد از ظهر امروز در نشست نمایندگان اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) اظهار داشت: با توجه به اینکه از 140 شناور در اختیار وزارت نفت در آب‌های خلیج فارس، 100 شناور خارجی بوده و به شکل پرداخت اجاره‌بها با این وزارتخانه مربوط می‌شوند، قادر هستیم نیازهای عمده وزارت نفت در این بخش را مرتفع کنیم.

وی افزود: بالا بودن اجاره‌بهای این شناورهای خارجی در کنار فرصت‌سوزی برای اشتغال از جمله نکات قابل توجه‌ای است که در صورت دادن سفارش ساخت این نوع شناورها به شرکت صدرا، ضمن افزایش اشتغال می‌تواند در کاهش هزینه‌های وزارت نفت در بلندمدت نیز موثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران تصریح کرد: با توجه به توان ساخت این نوع شناورها در شرکت صدرا، در صورت ارائه سفارش، قادر به ساخت از طریق منابع مالی صندوق توسعه ملی با بازگشت یک دوره سه ساله تسهیلات هستیم.

دهقانی ادامه داد: هم‌اکنون 3 هزار نفر در شرکت صدرا نمایندگی بوشهر مشغول به کار هستند که تمامی حقوق و مزایای خود را تا پایان اسفندماه سال گذشته دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: وجود تجهیزات مناسب در کنار تجارب گرانقدر در ساخت کشتی افراماکس اقیانوس‌پیما و سایر شناورها و سکوهای نفتی مورد نیاز پارس‌جنوبی، این امکان را به شرکت صدرا می‌دهد که در صورت پیشنهاد ساخت شناورهای جدید و به خصوص برای وزارت نفت، زمینه اشتغال تا 15 هزار نفر در بوشهر محقق سازد.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران متذکر شد: این در حالی است که با وجود داشتن ظرفیت ساخت 21 درصدی این شرکت برای ساخت کشتی، فقط 7 درصد آن فعال است و وزارت نفت و سایر وزارت‌خانه‌ها ترجیح می‌دهند که از خارج از کشور اقدام به خرید کشتی کنند.

دهقانی ادامه داد: اکنون 3 هزار نیرو در شرکت صدرای بوشهر مشغول به ساخت 10 سکوی پارس جنوبی هستند که با اتمام ساخت این سکوها تا پایان امسال، اگر نتوانیم سفارش‌های جدیدی داشته باشیم، با خطر بیکاری این افراد مواجه خواهم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین