کد خبر: ۵۲۲۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

قانون گذار ارشد کنگره: با خروج از برجام آنچه را که داریم از دست می‌دهیم

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که خروج کامل از برجام باعث خواهد شد تا واشنگتن امتیازاتی که هم اکنون در مورد برنامه هسته ای ایران را دارد از دست بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مک تورن بری رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: سوال این است که اکنون چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ من نگران هستم که اگر ما به طور کامل از برجام خارج شویم ایران بهانه‌ای برای خروج بازرسان آژانس خواهد داشت.

وی افزود: همچنین تحریم‌ها از سوی متحدان اروپایی آمریکا علیه ایران اعمال نخواهند شد و ما آنچه که داریم را از دست می دهیم.

به گزارش ایسنا، بنابر نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان، تقریبا دو سوم از آمریکایی‌ها (63 درصد) 
معتقدند که آمریکا نباید از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

 روز دوشنبه دونالد ترامپ رییس‌جمهور در پیام توئیتری از اعلم تصمیم خود در مورد ماندن در برجام یا خروج از آن خبر داد.

این در حالی است که مقامات کشورمان همواره هشدار داده‌اند که ایران گزینه‌های متعددی در صورت خروج آمریکا از برجام در اختیار خواهد داشت و در صورت لزوم از آنها استفاده می‌کند.

همچنین محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به خروج احتمالی ترامپ از برجام  اظهار کرد: اگر ترامپ دست به اشتباه برهم زدن برجام به عنوان یک دستاورد جهانی بزند یقینا در شرایط بدتری مجبور خواهد شد حقوق مردم ایران را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، ۱۲ سناتور ارشد آمریکایی نیز در نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ ضمن تاکید بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران هشدار دادند که پیامدهای این اقدام انزوای آمریکا و یا ازسرگیری برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین