کد خبر: ۵۲۲۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

مرگ ۱۹۱ نفر از عابران پیاده در یکسال گذشته

آمار‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته تعداد ۱۹۱ نفر (۱۳۸ مرد و مابقی زن) از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با ارائه آماری از تلفات عابران پیاده در حوادث رانندگی در سال گذشته گفت: تعداد ۱۹۱ نفر (۱۳۸ مرد و مابقی زن) از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشت.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (۹۶) را ۶۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۱ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی سال گذشته عابرین پیاده هستند.

بیشترین و کمترین گروه سنی

این مقام اجرایی استان اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۸ درصد و کمترین گروه سنی مربوط به سن کمتر از ۱۱ تا ۲۰ سال با با تعداد ۲ درصد قرار دارند.

آبان بیشترین ماه

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، بر اساس آمار ماه‌های آبان با ۲۶، اردیبهشت با ۲۰ و شهریور با ۱۹ مورد فوتی بیشترین و آذر با ۱۱ فوتی کمترین ماهی بود در آن به ثبت رسید.

بابل رکورددار فوتی عابرین

عباسی با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با ۳۸، ساری با ۲۱ و قائمشهر با ۲۰ مورد به ترتیب بیشترین فوتی و کمترین شهر کلاردشت با یک فوتی در آن به ثبت رسید. 

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را خودروی سواری با ۷۳ درصد و بعد از به ترتیب نیسان با ۱۳ درصد، کامیون با ۶ درصد، موتور و سابر موارد هر کدام با ۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ضمن اینکه در بین خودرو‌های سواری پراید با ۴۴ نفر بیشترین برخورد را با عابرین داشتند.

این مقام اجرایی استان در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند؛ و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.
میزان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین