کد خبر: ۵۲۲۵۱۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
لاریجانی گفت که خروج آمریکا از برجام، بی‌اعتمادی به تعهدات این کشور را به اوج خود رساند

نمایندگان در صحن علنی مجلس، برجام و پرچم آمریکا را آتش زدند/«برجام را آتش زدید ما هم پرچم شما را آتش می‎زنیم»/علی لاریجانی: مراقب باشید مجلس را آتش نزنید/چند هفته فرصت برای حیات برجام وجود دارد/ سازمان اتمی آمادگی تام برای از سرگیری تمامی ابعاد فعالیت هسته‌ای را داشته باشد+عکس و فیلم

در ابتدای نشست علنی امروز خانه ملت«برجام» و «پرچم آمریکا» در صحن مجلس به آتش کشیده شدخبرگزاری فارس: «برجام» و «پرچم آمریکا» در صحن مجلس به آتش کشیده شد
آفتاب‌‌نیوز :
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس متن برجام و پرچم آمریکا را آتش زدند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی امروز خود با حضور در جایگاه ناطقان و هیات رئیسه، متن برجام به همراه پرچم آمریکا را آتش زدند.

نمایندگان با بیان این نکته که دولت بدعهد فاقد هویت است، شعار «مرگ بر آمریکا» را در صحن علنی مجلس سر دادند.

این نمایندگان پس از تلاوت آیات ۱۹۰ تا ۱۹۳ سوره آل عمران و قبل از آغاز نطق رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه هیئت رئیسه شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.



آنها فریاد می زدند «برجام را آتش زدید ما هم پرچم شما را آتش می زنیم» و مجددا فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

براساس این گزارش، رئیس مجلس خطاب به کوهکن یکی از کسانی که در حال آتش زدن پرچم آمریکا بود، گفت «مراقب باشید مجلس را آتش نزنید.»

مجتبی ذوالنور، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی (اصول‌گرایان) و تعدادی دیگر از نمایندگان با فریاد مرگ بر آمریکا، پرچم این کشور و متن برجام را در  جلسه علنی امروز مجلس آتش زدند.

نمایندگان در صحن علنی مجلس برجام و پرچم آمریکا را آتش زدند/«برجام را آتش زدید ما هم پرچم شما را آتش می‎زنیم»/علی لاریجانی: مراقب باشید مجلس را آتش نزنید

لاریجانی: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بی‌اعتمادی به تعهدات این کشور را به اوج خود رساند


رئیس مجلس با بیان اینکه خروج آمریکا از توافق هسته ای بی اعتمادی به تعهدات این کشور را به اوج خود رساند، گفت: در مقابل، ملت ایران نشان داد در مناقشات ابتدا راه گفت و گو از طریق سیاسی را دنبال می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه شب گذشته همگان سخنان خام و سخیف رئیس جمهور آمریکا را مشاهده کردند، گفت: بیش از یک سال است که این فرد شوی دیپلماتیک اجرا می کند و یک روز در حضور رهبران کشورهای جهان در سازمان ملل اعلام می کند ملت کره شمالی را نابود می کنم و رئیس جمهور کشور کره شمالی را بارها به تمسخر می کشد اما یک روز همه حرف های خود را فراموش کرده و می گوید فرد محترمی است و مذاکره می کنیم.

ملت آمریکا گرفتار فردی خودشیفته و ناشی در سیاست شده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک روز اتحادیه اروپا را در مورد تعرفه های محصولات تهدید می کند و روز دیگر اعلام می کند در مورد همپیمانان اجرا نمی کنم؛ یک روز اعلام می کند از سوریه خارج می شود، به زودی، به زودی؛ اما دو روز بعد مناطقی در این کشور را بمباران می کند.

وی افزود: شب گذشته اعلام می کند همه بدانند من حرفی را که می زنم اجرا می  کنم؛ آقای ترامپ فکر می کند تاریخ کشورها  و اذهان ملت ها مطابق ذهن فراموشکار خود دچار نسیان می شود که این حوادث همگی نشان می دهد ملت آمریکا گرفتار فردی خودشیفته و ناشی در سیاست شده اند.

اقدامات ترامپ باعث سرشکستگی کشوری است که ادعای مدیریت جهانی دارد/ آمریکا در قبال اقدامات شرارت‌آمیز از برخی کشورهای کوته فکر منطقه اخاذی می کند

لاریجانی ادامه داد: آیا این اقدامات برای کشوری که مدعی مدیریت جهانی است سرشکستگی آور نیست که حتی همپیمانان آن تلاش می کنند او را از اقدامات احمقانه باز دارند و وی را کنترل کنند.

ترامپ نقش دزدان سرگرده را پیدا کرده است

رئیس قوه مقننه همچنین اضافه کرد: آقای ترامپ ذوق کرده است که در قبال اقدامات شرارت آمیز از برخی کشورهای کوته فکر منطقه اخاذی می کند؛ آیا این شأن افتخارآمیزی است که نقش دزدان سرگردنه و آلت دست تعدادی مسئولان رذل منطقه نظیر رژیم صهیونیستی را پیدا کرده است و تمام هم و غم خود را مصروف آن می کند که آنچه رئیس جمهور قبلی آمریکا انجام داده را تخریب و آن را غلط قلمداد کند.

ایران توافقی را پذیرفت که به تایید سازمان ملل رسید

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با این اقدامات من جمله خروج از توافق هسته ای بی اعتمادی به تعهدات این کشور را به اوج خود رسانده است، عنوان کرد: در مقابل، ملت ایران نشان داد در مناقشاتی که دارد ابتدا راه گفت و گو و حل و فصل مسائل از طریق سیاسی را دنبال می کند و ملت ایران شاهد بودند در قبال درخواست آمریکا و تعهد کتبی رئیس جمهور این کشور مبنی بر حفظ حقوق ایران در غنی سازی وارد گفت و گو با 1+5 شد و بعد از مذاکرات طولانی توافقی را پذیرفت که به تأیید سازمان ملل رسید.

آمریکا درحالی نگران آینده ایران است که خود ده‌ها هزار بمب و کلاهک هسته‌ای تولید کرده است/ امنیت جهانی با رفتار ترامپ به خطر افتاده است

لاریجانی ادامه داد: امروز رئیس جمهور آمریکا ادعا می کند ما نگران توانمندی ایران در سال های آینده هستیم و با وقاحت می گوید ایران به سوی سلاح هسته ای می رود و دنیا را ناامن می کند؛ کسی این حرف را می زند که ده‌ها هزار بمب و کلاهک هسته‌ای تولید کرده و مستمرا آن را به روز می کند و در جنگ های سال های گذشته نوع خفیف شده آن را به کار برده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه خطاب به ترامپ اظهار داشت: با این اوصاف امنیت جهانی با رفتار شما به خطر می افتد یا با توهماتی که در مورد ایران می پراکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن هم در موقعیتی که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای فتوا دادند که تولید و نگهداری سلاح‌های کشتار جمعی حرام است. پس از اعلام خروج آمریکا از توافقنامه ملاحظه کردید که رژیم صهیونیستی از این اقدام آمریکا حمایت کرد که البته توقعی غیر از آن نمی رود البته همه کشورها من جمله اروپا و روسیه آن را رد کردند.

چند هفته فرصت برای حیات توافق هسته‌ای وجود دارد/ایران به دنبال رفتار عکس‌العملی و ماجراجویانه نیست

لاریجانی گفت: آقای ترامپ، این واکنش‌ها اندازه عقلانیت عمل شما را نشان می‌دهد. آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان و رئیس شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند با توجه به اعلام نظر اروپا و تماس‌های آنان، چند هفته فرصت برای حیات توافق هسته‌ای قائل می‌شوند که این اقدام هم نشان می‌دهد ایران به دنبال رفتار عکس‌العملی و ماجراجویانه نیست البته باید به این واقعیت اشاره کرد که با توجه به نوع رفتارهای سال‌های دور اروپا، چندان به ادعای اولیه اروپا در پابرجا نگه داشتن توافق هسته‌ای نمی‌توان اطمینان داشت اما برای چند هفته ارزش آزمون دیگری را دارد تا برای همگان اتمام حجت شود که ایران همه راه‌های حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمز را طی کرده است.

وی افزود: این مقطع صرفا یک روزنه‌ای است تا اروپا نشان دهد وزن لازم را برای حل و فصل مسائل بین‌المللی را دارد یا نه؟  یا آنها هم به دنبال چانه‌زنی‌های دیگر هستند که پاسخ این موضوع را مسئولان کشور مانند وزیر خارجه داده است.

آقای ترامپ از کفایت عقلانی برای حل و فصل مسائل برخوردار نیست

لاریجانی تصریح کرد: به نظر می رسد آقای ترامپ از کفایت عقلانی برای حل و فصل مسائل برخوردار نیست و زبان زور برای چنین فردی کارسازتر است تا نتیجه خصلت های مغرورانه خود را دریافت کند، اگر اروپا و کشورهای مهم مانند روسیه و چین این خلاء بین‌المللی را پر کنند شاهد راهی برای ادامه مسیر باشد در غیر این صورت جمهوری اسلامی با اقدامات هسته‌ای ایشان را سر عقل می آورد.

سازمان انرژی اتمی آمادگی تام برای از سرگیری تمامی ابعاد فعالیت هسته‌ای را داشته باشد

وی ادامه داد: این را بدانند که در چنین شرایطی ایران هیچ تعهدی ندارد که در جایگاه گذشته خود در مسئله هسته‌ای قرار گیرد. با تمام این اوصاف که عرض شد لازم است که سازمان انرژی اتمی آمادگی تام برای از سرگیری تمامی ابعاد فعالیت هسته‌ای را داشته باشد و بعد از نتایج مذاکرات وزارت خارجه با اروپا، طبق قانون اقدام متقابل، اقدامات خود را شکل دهد.

همه جریانات سیاسی و قوای مختلف هم صدا در مقابل اقدامات سبک سرانه آمریکا باشند

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: این ضرورت وجود دارد همه جریانات سیاسی و قوای مختلف در این مسیر هم‌صدا باشند و وفاق و همدلی و ید واحد به اینگونه اقدامات سبک سرانه نشان دهد. شاید برخی اقدامات جزئی و حاشیه‌ساز و برخی اقدامات رسانه‌ای ناپخته در کشور نیز این موجودات سطحی را در آمریکا به وسوسه انداخت.

وی گفت: از گذشته درس بگیریم و نشان دهیم ملت ایران با همه اختلاف نظرها در مقابل دشمن حریص و طمع کار و بی اخلاق یک صدا و پشتیبان یکدیگر است و لازم است متناسب با شرایط ساز و کارهای تصمیم‌گیری برای ایجاد فضای آرام در کشور فراهم کنیم، در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مستمرا مذاکرات وزارت خارجه با اروپایی‌ها را پیگیری کند

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: توقعات در این مقطع باید متناسب با شرایط تعدیل شود، ما در 40 سال گذشته در شرایط بسیار سخت‌تر از این وضعیت قرار گرفته‌ایم و آن را تحمل کردیم و مطمئن هستیم که با وفاق ملی در کشور پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهیم داد.

رئیس نهاد قانونگذاری یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لازم است در این 2 الی 3 هفته مستمرا مذاکرات وزارت خارجه با اروپا را پیگیری کند و نظارت‌های لازم را داشته باشد و نتیجه را به مجلس ارائه کند تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
19
مطمئنا اگر همه کشورها هم مارا تحریم کنند این نمایندگان بیشتر خوشحال میشوند و به جای انکه به فکر چاره باشند حاضرند پرچم تمام کشورها را اتش بزنند و فقط به فکر ظاهر نمایی هستند...

اقایان نماینده ایا به فکر داروی بیماران هستید
آیا به فکر معیشت مردم هستید
آیا به فکر اسایش مردم هستید
و هزازان آیای دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
17
عقل خوب چیزی هست
حسین
|
Australia
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
18
مردم دیگر کشورها هم نماینده دارن ما هم نماینده داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
16
شما با دولت آمریکا مشکل دارید چرا پرچم کشور رو آتش زدید؟؟
مشکل از خودتونه
شهاب حسنی
|
Germany
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
15
واقعا متاسفم،تاکی مرگ ،تاکی اتش،تاکی فریب مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
1
15
...ما ملت که میدونیم این آقایان فقط به دنبال منافع خودشون هستند و....
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
14
3
نمایندگانی که آمدند و در بیست دقیقه برجام را تصویب و تایید کردند الان کجا هستند , چرا از ملت عذر خواهی نمی کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
2
7
اگر هاشمی بود به اینجا نمی رسیدیم. خدا رحمتش کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
6
وزیر خارجه روسیه با حاضر نشدن در عکس یادبو پایان. جلسات برجام. به ایران پیام مخالفت داد و اخر کار خیانتی خودش را کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
8
ادبیات که هرگز جواب نخواهد داد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
12
رفتار نمایندگان !
به جای رفتار دیپلماتیک !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
4
فقط ی چیز میگم که برای خودم متاسفم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
3
0
ای ول کار خوبی کردن جواب های هویه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
2
شما که پرچم آتیش میزنید بچه هاتون کجا درس میخونند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین