کد خبر: ۵۲۲۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

حاشیه در واترپلوی ایران/ پایان درگیری‌ها کجاست؟

با توجه به ادامه‌دار شدن بداخلاقی‌ها و حاشیه‌های ناشی از درگیری فیزیکی در مسابقات واترپلو، لازم است فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به صورت جدی با این اتفاقات برخورد کند تا یک بار برای همیشه این درگیرها از واترپلوی ایران کنار گذاسته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 دور نخست رقابت‌های سوپر لیگ واترپلوی ایران از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز و تا روز جمعه پیگیری شد. این رقابت‌ها در حالی با تقابل دو تیم سایپا و نفت امیدیه به پایان رسید که بازی این دو تیم به دلیل درگیری تماشاگران و بازیکنان ناتمام ماند. این مسابقات با حضور پنج تیم دانشگاه آزاد، نفت امیدیه، سایپا، نیروی زمینی ارتش و پالایش نفت آبادان، به میزبانی استخر بین المللی 9 دی مجموعه ورزشی شیرودی پیگیری می‌شد که با دیسکالیفه اعلام شدن دو تیم سایپا و امیدیه تنها سه تیم در جدول رده‌بندی باقی ماندند.

این مسابقات برای مشخص شدن دومین نماینده‌ی واترپلوی ایران برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا برگزار شد که با به وجود آمدن درگیری بین دو تیم ناتمام ماند. بازی آخر این مسابقات بین دو تیم سایپا و نفت امیدیه بود که به دلیل درگیری میان بازیکنان و تماشاگران پایان خوشی نداشت. در ادامه این درگیری‌ها به دلیل خروج بازیکنان از آب و برنگشتن به استخردر بازه زمانی مشخص (پس از 15 دقیقه) با سوت داور این بازی به پایان رسید و هر دو تیم دیسکالیفه اعلام شدند.

طبق قانون فینا،‌ در صورت وقوع درگیری اگر بازیکنان دو تیم بیش از 15 دقیقه خارج از استخر باشند با سوت داور هر دو تیم دیسکالیفه اعلام شده و از جدول مسابقات کنار می‌روند. حالا این اتفاق برای دو تیم سایپا و نفت امیدیه پیش آمد تا تکلیف دومین نماینده ایران در جام باشگاه‌های واترپلوی آسیا مشخص نشود، اتفاقی که شاید بتوان مقصر اصلی آن را فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به دلیل کم توجهی نسبت به تکرار این بد اخلاقی‌ها در مسابقات واترپلو دانست.

پیش از این درگیری، در رقابت‌های دور برگشت لیگ‌برتر واترپلو و مرحله‌ی پلی‌آف این مسابقات هم شاهد چنین خشونت‌هایی بودیم. با تکرار آن‌ها این‌گونه برداشت می‌شد که فدراسیون به زودی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به صورت جدی با تیم‌ها، بازیکنان و مربیان خاطی برخود می‌کند. متاسفانه آنطور که باید در مورد این بی اخلاقی‌ها تصمیمی گرفته نشد تا اینکه در بازی‌های سوپر لیگ نیز شاهد وقوع این درگیری‌ها بودیم.

با یک نگاه به تاریخ و زمان درگیری‌ها، می‌توان نام دوتیم را در میان نام تیم‌های دیگر پررنگ دید، "سایپا و امیدیه". به گونه‌ای می‌توان این دو تیم را وجه مشترک درگیری‌ها دانست و فدراسیون باید با چنین تیم‌هایی برخورد جدی کند تا لیگ کوچک اما پر حاشیه واترپلو با نظم بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد. لیگ واترپلو از کم بودن پخش زنده و اسپانسرینگ آسیب کمی ندیده که با چنین رفتارهای تیم‌ها و نفرات خاص، نشان غیر حرفه‌ای بودن را هم به خود اختصاص دهد.

اگر قرار است فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گام بلندی را در توسعه این ورزش بردارد، ابتدا باید زیر ساخت‌ها و مسائل فرهنگی را در این فدراسیون به خوبی توسعه دهد. صحبتی که بارها شاهد گفتن آن‌ها از سوی مسئولان بوده‌ایم. مطمئنا تکرار این درگیری‌ها چیزی بجز خشونت و بی‌قانونی در این رشته را تایید نمی‌کند. برای جلوگیری از این دیدگاه، فدراسیون باید با قاطعیت بیشتری درباره نفرات خاطی تصمیم بگیرد، اتفاقی که به نظر می‌رسد چون در دفعات قبل رخ نداده، بار دیگر شاهد این بد اخلاقی‌ها هستیم.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، در گفت و گو با ایسنا درباره‌ی این اتفاقات گفت: ورزش و قهرمانی برای ما مهم است اما اخلاق مهم‌تر. مطمئنا با این نفرات و تیم‌ها برخورد می‌شود چرا که یکی از محورهای اصلی این فدراسیون اخلاق مداری در ورزش حرفه‌ای است.

به گزارش ایسنا،در درگیری‌های گذشته نیز این اظهارنظرها از سوی مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو صورت گرفت و حالا با این گفته رضوانی، باید منتظر بود تا دید آیا باز هم این اتفاقات تکرار می‌شود؟ درگیری‌هایی که شاید مثل اتفاق چند روز گذشته در مسابقات فوتبال کشور، جامعه ورزش را با ناقص شدن یک هوادار ناراحت کند. بهتر است نوش دارو پس از مرگ سهراب نباشد و پیش از بروز چنین اتفاقاتی از آن‌ها جلوگیری کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین