کد خبر: ۵۲۲۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

رفع اختلاف دو تیره از ایل قشقایی فارس بعد از 13 سال

بعد از 13 سال اختلاف و درگیری بین 2 تیره از طایفه‌ ایل قشقایی در منطقه‌ فیروزآباد در استان فارس، صلح بر روابط این 2 تیره حاکم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
اختلاف  بین دو تیره از طایفه‌‌ ایل قشقایی پس از 13 سال و با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان فیروزآباد، رفع شد.

معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس در مراسم صلح و سازش دو تیره از ایل بزرگ  قشقایی، گفت:  شما میراث دار سوابق ارزشمندی هستید و این جلسه محصول خرد ورزی، خردگرایی و  احترام به بزرگان و از سنت‌های زیبای پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی با قدردانی از حضور بزرگان دوتیره‌ی ایل بزرگ قشقایی که با کرامت و اقدام الهی خود در راه خداپسندانه صلح و سازش گام برداشتند، گفت: یکی از اعمال ارزشمندی که پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه بیان فرمودند این است که به بزرگان احترام بگذارید و بسیار جای خرسندی است.

او اضافه کرد: در دنیای به ظاهر مدرن امروز که دوران غربت انسانیت است، هنوز این سنت پابرجاست و این سنت حسنه همچنان ظرفیت تبدیل خصومت‌ها به رفافت‌ها را دارد که همه اینها نتیجه تبعیت از دین اسلام به شمار می‌رود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت اشاره و اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن بیش از ۸۰ بار به صلح و سازش میان مردم و مشتقات آن اشاره کرده است‌.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، موسوی با قدردانی از تلاش و اقدامات دلسوزانه اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در عرصه صلح و سازش گفت: در سیرسلوک الی الله ما نیازمند دو وسیله یکی قطب نما که همان عقل و دیگری نقشه که شرع است، هستیم تا به مقصد مطلوب و نهایی برسیم که اقدام ارزشمند این دو طایفه نیز محصول تبعیت از شرع انور است‌.

در این مراسم بزرگان و معتمدین ایل قشقایی ضمن سوگند به کلام الله مجید و با ذکر نام مبارک حضرت اباالفضل العباس (ع) قسم یاد کردند که کدورت‌ها و اختلافات گذشته خود را فراموش کرده و با برادری، وحدت و همدلی در صلح و سازش کنار یکدیگر زندگی کنند‌.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین