کد خبر: ۵۲۲۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵

کی‌روش: مردم ایران هنوز به اهمیت جام جهانی پی نبرده‌اند/ به جام جهانی بگویید «جام سازمان ملل»

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد که مردم ایران هنوز به اهمیت جام جهانی پی نبرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 کارلوس کی‌روش در مراسم رونمایی از البسه رسمی تیم ملی فوتبال گفت: میهمان ویژه‌ای که امشب داریم، سفیر اسپانیاست که به او خوشامد می‌گویم. ابتدا خیلی ساده از خانواده البسه تیم ملی و زحمتی که متحمل شدند، تشکر ویژه دارم. از طرف خودم، کادر فنی و بازیکنان از آنها تشکر می‌کنم. مطمئنا جلوه ظاهری تیم ملی در بدو ورود به جام جهانی شکیل‌تر و زیبا‌ترمی‌شود. امیدوارم همانطور که ظاهرمان زیباست، در زمین فوتبال هم زیبا بوده و موفق شویم و بتوانیم خوب بازی کنیم.

وی افزود: تنها 30 روز تا شروع مهم‌ترین رویداد ورزشی کره زمین فاصله داریم که جهان آن را تجربه خواهد کرد. با احترام برای مسابقاتی چون المپیک، هیچ تورنمنت و مسابقه‌ای همانند جام جهانی نمی‌تواند مردم را سراسر جهان گرد هم آورده و میلیون‌ها نفر را پای گیرنده‌ها بکشاند. مطمئنا جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی است.

سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: در فینال جام جهانی گذشته، یک سوم افراد روی کره زمین این مسابقه را دیدند که به زمان خودش نزدیک به دو میلیارد و پانصد میلیون نفر آن را مشاهده کردند. فیفا امید دارد این تعداد را در جام جهانی 2018 بیشتر کند. طبق تخمینی که زده شده، تک تک مسابقات بین 300 تا 400 میلیون در پخش زنده بیننده خواهد داشت. معنایش این است که بازی‌های تیم ملی مقابل مراکش، برابر تیم فوق‌العاده اسپانیا که کاندیدای قهرمانی جهان است و همچنین پرتغال تیم کشورم را به صورت میانگین یک میلیارد و 200 میلیون نفر نگاه خواهند کرد.

کی‌روش ادامه داد: خانم‌ها، آقایان، اگر یک گل یا عملکرد خوب بازیکنان ما باعث شود تک لبخندی روی لب‌های مردم بیاید و تأثیرگذار باشد، اتفاق بزرگی خواهد بود. یک گل یا عملکرد خوب در جام جهانی مطمئنا باعث ایجاد افتخار بزرگی برای فوتبال ایران خواهد بود.

وی گفت: دلایلی که باعث شد این صحبت‌ها را مطرح کنم، این است که حس می‌کنم مردم ایران هنوز به اهمیت جام جهانی پی نبرده‌اند. بگذارید صحبتم را با این جمله به پایان ببرم، همان جمله‌ای که با پرتغال در جام جهانی 2010 زدم. ما با تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داریم و باید پیشنهاد بدهم که نام جام جهانی که از سوی فیفا برگزار می‌شود، را جام سازمان ملل بگذاریم، چون بشریت در ماه خرداد و تیر کنار هم حضور دارند. وظیفه ما آوردن لبخند روی لب‌های بشریت به خصوص مردم ایران است.

سرمربی تیم ملی فوتبال با گفتن کلمه فارسی «خیلی ممنون» به صحبت‌های خود پایان داد و حضار برای او دست زدند.

منبع:‌ خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
آقای کیروش مردم ایران اهمیت جام جهانی را خیلی خوب درک میکنن ولی به نتایج تیم ملی در مقابل تیمهای اروپایی همگروه چندان امیدوار نیستن .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین